VARSOVIA – największy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zapewnia już podróż przez morze między Polską i Szwecją. To zupełnie nowa jednostka

Fot. Polferries.

Polska Żegluga Bałtycka może stać się ważnym nośnikiem kultury między Polską i Skandynawią

Polferries – Polska Żegluga Bałtycka – umacnia się nad Bałtykiem. Ten polski, międzynarodowy przewoźnik promowy, wprowadził na Bałtyk kolejną jednostkę: Varsovia. Od 27 lipca kursuje ona między Świnoujściem i Ystad.

Fot. Polferries.

Prom pasażersko – samochodowy Varsovia, zgodnie z planem, weszła do portu w Świnoujściu dnia 22 lipca br i od tego momentu trwały przygotowania do pierwszego rejsu. 27 lipca dołączyła do floty Polferries i o godz. 12.30 wyruszyła do szwedzkiego portu Ystad – wynika z informacji, które przekazała nam Jolanta Kowalska – rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.:

Prom będzie obsługiwał linię Świnoujście – Ystad, stanowiąc tzw. wahadło dla promu Mazovia. W pierwszym rejsie Varsovii z podróżnymi na pokładzie każdy pasażer otrzymał niespodziankę – pamiątkę z tego wydarzenia.

Fot. Polferries.

Varsovia to największy prom z najdłuższą linią ładunkową jaki kiedykolwiek operował we flocie Polferries, a także pierwszy zupełnie nowy od ponad 20 lat.

Wymiary i możliwości:

długość 216,2 m, szerokość 28,2 m; długość linii ładunkowej: 3775 m; zanurzenie 6,7 m; nośność 9386 ton; maksymalna liczba pasażerów: 976 oraz 60 członków załogi; 920 miejsc noclegowych w kabinach pasażerskich.

Fot. Polferries.

Na pokładzie znajduje się 230 kabin o kilku standardach, strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów.

Nowoczesne rozwiązania zapewnią komfortową podróż i spełnią oczekiwania wszystkich gości a troska o detale uprzyjemni podróż przez Bałtyk. Zapraszamy na pokład, a szczegóły dotyczące podróży znajdują się na www.polferries.pl – zachęca Jolanta Kowalska – rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.

Obecnie Polska Żegluga Bałtycka SA w Kołobrzegu, polski operator promowy, występujący pod marką POLFERRIES, eksploatuje promy: m/f Nova Star, m/f Wawel – na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja); m/f Cracovia, m/f Mazovia, m/f Varsovia i m/v Baltivia – na linii  Świnoujście – Ystad (Szwecja), a w połączeniu z przeprawą przez most Oresund połączenie Świnoujście – Kopenhaga (Dania) przez Ystad (Szwecja).

Polska Żegluga Bałtycka SA dysponuje Morskim Biurem Podróży w Warszawie. Oferuje ono nie tylko bilety promowe Polferries, lecz także bilety innych przewoźników promowych – poinformowano na stronie internetowej: O nas | Polferries .

Fot. Polferries.

Kultura i promy

Polska ze Skandynawią jest coraz bliżej biznesowo. Jesteśmy też powiązani historycznie, na różne sposoby. Może te kontakty warto uświetniać, wzmacniając współpracę kulturową – na wzór tego, co stworzono w Euroregionie Karpackim, w Polsce i w Słowacji. Tam utworzono szlak Etnocarpathia. Nad Bałtykiem mogłyby powstać podobne, morsko – lądowe trasy o nazwie np. EtnoPolScand albo CulturPolScand – etnograficzne, kulturowe, historyczne łączniki, polsko – skandynawskie.

Ideą tego projektu – podobnie jak projektu Etnocarpathia – mógłby być rozwój i promocja dziedzictwa kulturowego znajdującego się po obu stronach Bałtyku, a efektem: produkt kulturowo – turystyczny zawierający zasoby kulturowe i historyczne, szerzej upamiętniające dokonania i powiązania mieszkańców wybrzeży naszego morza, od czasów Gotów, Wikingów po dzisiaj. Pokłady promów, a zwłaszcza jednostek POLFERRIES, są wspaniałymi nośnikami, łącznikami nadbałtyckich kultur.

Kazimierz Netka

Proszę, czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *