Proekologiczne zmiany w OT Port Gdynia, w ramach europejskich standardów „EU taxonomy for sustainable activities” . Elektrownia słoneczna na dachu magazynu

Fot. z Archiwum OT Port Gdynia.

Prądem ze Słońca zasilane będą m.in.: klimatyzacja, wentylacja, elektryczne wózki widłowe, dźwigi, reachstackery

Na terenie OT Port Gdynia została zainstalowana i uruchomiona pierwsza instalacja PV o mocy 50 kW, będąca elementem długofalowej strategii Spółki wprowadzania rozwiązań mających na celu zmniejszanie negatywnego wpływu działalności gospodarczej na środowisko.

– Proekologiczne zmiany to światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Branża logistyczna zwraca uwagę na te aspekty, od pewnego czasu wprowadzane są różne rozwiązania mające na celu wpisanie się w globalną strategię ochrony środowiska. Aby ograniczyć emisję CO2 armatorzy korzystający z naszych usług już wprowadzają np. statki hybrydowe – mówi Jerzy Majewski Prezes Zarządu OT Port Gdynia. – Instalacje PV na terenie OT Port Gdynia to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy w planowaniu swoich działań zwracają coraz większą uwagę na skumulowany ślad węglowy łańcucha logistycznego. OT Port Gdynia dzięki realizacji długofalowej strategii zyskuje przewagę konkurencyjną, a jednocześnie przyczynia się do poprawy stanu środowiska wpisując się w europejskie standardy określone przez „EU taxonomy for sustainable activities” – dodaje Jerzy Majewski.

Uruchomiona instalacja o mocy 50 kW jest pierwszą z kilku planowanych inwestycji tego typu, które będą realizowane na terenie OT Port Gdynia w 2023 r. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja dla kolejnych czterech instalacji o łącznej mocy 175 kW, co oznacza, że łączna moc planowanych tylko w tym roku do uruchomienia instalacji wyniesie 225 kW. Dzięki wygenerowanej w ten sposób energii zasilane będą oświetlenie, klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie oraz przede wszystkim planowane w strategii zakupowej pojazdy elektryczne wykorzystywane na terenie portu: wózki widłowe, dźwigi, reachstackery. Na potrzeby instalacji zostaną wykorzystane dachy elementów infrastruktury portu (magazynów i wiat).

O OT Port Gdynia

OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej. Terminal posiada dominującą pozycję w Polsce w przeładunku towarowego w technologii ro-ro (ładunki toczne, naczepy) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych w tym celulozy. OT Port Gdynia współpracuje z liderami na rynku międzynarodowym i krajowym. OT Port Gdynia to spółka z notowanej na GPW Grupy Kapitałowej OT Logistics.

O Grupie OT Logistics (Grupa OTL)

Grupa OTL to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy i Słowacja.

W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych – poinformował Michał Dalba – Senior PR&IR Manager w TAILORS Group.

(K.N.)

Proszę, czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *