Fot. Stena Line.
Stena Futura została zwodowana, a pod drugi statek, który otrzyma nazwę Stena Connecta, położono stępkę
W zeszłym tygodniu, podczas ceremonii w stoczni China Merchants Jinling w Weihai, świętowano zwodowanie Stena Futura oraz położenie stępki pod nowy statek – Stena Connecta, co oznacza początek jego budowy – poinformowała Joanna Włodarek – senior consultant w Human Signs.
Fot. Stena Line.
Po wejściu do eksploatacji Stena Connecta i Stena Futura zwiększą pojemność ładunkową na trasie Belfast-Heysham o 40%, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie na przewozy pomiędzy Irlandią Północną a Wielką Brytanią.
Dwa hybrydowe statki NewMax będą odgrywać kluczową rolę w dążeniu Stena Line do zrównoważonego rozwoju, ponieważ oba będą mogły być napędzane paliwem metanolowym. Zostaną również wyposażone w technologie, które umożliwią wykorzystanie zarówno napędu elektrycznego, jak i zasilania z lądu, gdy będzie ono dostępne. Stena Line ściśle współpracuje z dostawcami, zapewniając przyszłe dostawy e-metanolu i realizując swoje strategiczne cele związane z przejściem na paliwa odnawialne oraz redukcją emisji CO2 o 30% do 2030 roku.
Fot. Stena Line.
„Z entuzjazmem obserwujemy postępy w budowie naszych nowych statków, które zabezpieczą naszą flotę na przyszłości oraz ustanowią nowe standardy w branży, będąc częścią rozwiązania problemu zmian klimatycznych. Te nowe jednostki są pierwszymi statkami roro wyposażonymi w wielohybrydowe rozwiązanie umożliwiające napęd zarówno na prąd, biopaliwa jak i metanol. Rozwiązanie to nie tylko spełnia wymogi przyszłych regulacji, ale także zmniejsza naszą emisję CO2, pomagając naszym klientom w osiągnięciu ich celów zakresu 3.” powiedział Niclas Mårtensson, CEO Stena Line.
„Stena Futura i Stena Connecta zapewnią kluczowe połączenie przez Morze Irlandzkie, odpowiadając na ciągły wzrost i zapotrzebowanie ze strony klientów frachtowych na tej trasie. Jesteśmy przekonani, że zwiększona przepustowość spotka się z pozytywnym odbiorem na rynku, gdy jesienią 2025 roku powitamy Stena Futura na Morzu Irlandzkim.” dodaje Niclas Mårtensson.
Fot. Stena Line.
Trochę więcej o Stena Line
Stena Line jest jednym z wiodących europejskich operatorów promowych z 40 statkami i 20 trasami w Europie Północnej oraz na Morzu Śródziemnym, obsługującym 33 000 rejsów rocznie. Stena Line jest ważną częścią europejskiej sieci logistycznej i stale opracowuje nowe rozwiązania intermodalne, łącząc transport kolejowy, drogowy i morski. Stena Line odgrywa również ważną rolę w turystyce w Europie dzięki szerokiej działalności pasażerskiej. Firma jest własnością rodzinną, została założona w 1962 roku i ma siedzibę w Göteborgu, w Szwecji. Stena Line zatrudnia 6100 pracowników, a jej roczny obrót wynosi 19 miliardów koron szwedzkich.
W Polsce Stena Line jest obecna od blisko 30 lat. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza kilkaset tysięcy pasażerów, korzystając z trzech statków: Stena Spirit, o szerokiej ofercie dla pasażerów, a także dwóch nowych promów klasy E-Flexer, Stena Estelle i Stena Ebba, o długości 240 m, zabierających zarówno pasażerów, jak i fracht – poinformowały Agnieszka Zembrzycka – rzecznik prasowy Stena Line Polska i Agnieszka Nowakowska – dyrektor w Human Signs.
(K.N.)
Proszę, czytaj również na portalu: Pulsarowy.pl