Fot. z Archiwum DCT
Jak terminal kontenerowy DCT broni Polski i siebie przed koronawirusem?
Dzięki zaangażowaniu zespołu DCT Gdańsk, ten kluczowy hub w polskim ekonomicznym łańcuchu dostaw nadal funkcjonuje, jednocześnie pilnując, aby bezpieczeństwo pracowników firmy, ich rodzin, klientów i dostawców stanowiło centralną część planu działania terminalu; tak też firma postępuje od samego początku rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 na świecie – wynika z informacji, które przekazała nam Katarzyna Frankiewicz (Ząbkiewicz) – Communication Specialist w DCT Gdańsk S.A. Oto ciąg dalszy komunikatu:
W celu zminimalizowania ryzyka w miejscu pracy, firma zapewniła powszechną dostępność informacji i wytycznych dotyczących zapobiegania zakażeniom oraz uruchomiła 24-godzinną infolinię dla pracowników dotyczącą COVID-19.
Przy zawinięciach statków DCT Gdańsk stosuje się do wytycznych i zaleceń Inspekcji Sanitarnej i Straży Granicznej. Ponadto, terminal jest w stałym kontakcie z Kapitanem Portu, który wydaje decyzję o zezwoleniu lub odmowie na wejście do portu. Wprowadzono kontrole graniczne i sanitarne w celu sprawdzenia wszystkich członków załogi statku wchodzących do portu, którzy podlegają obowiązkowej kontroli temperatury ciała. Procedura ta przeprowadzana jest przez Straż Graniczną przy udziale Straży Pożarnej. Kontakt między załogą a pracownikami DCT jest również ograniczony i stosuje się maski, jeżeli kontakt ten jest wymagany w zamkniętej przestrzeni.
Ponadto, firma wprowadziła dezynfekcję stanowisk pracy i urządzeń za pomocą środków dezynfekujących dostępnych na każdym sprzęcie terminalowym. Budynek administracyjny i powierzchnie ogólne są codziennie dezynfekowane. Wszyscy pracownicy, którzy wyrażają taką chęć, otrzymują rękawice jednorazowe. W miarę możliwości pracownicy biurowi pracują z domu i w tym czasie firma zawiesiła wszystkie wizyty na terminalu. Obowiązkowe są pomiary temperatury ciała dla wszystkich pracowników lub gości wchodzących do DCT oraz godzinna przerwa między zmianami w celu zminimalizowania ryzyka kontaktu pracowników ze sobą.
Pomimo tych ograniczeń, DCT jest w stanie utrzymać w pełni przeładunki przy nabrzeżu, aby obsługiwać statki przywożące do Polski istotne towary i zapewnić dalszy przepływ polskiego eksportu. W pełni zautomatyzowany proces bramowy pomaga utrzymać wysoką liczbę codziennych wizyt ciężarówek, dzięki zastosowaniu procedur ograniczających bezpośredni kontakt kierowców ciężarówek z pracownikami DCT. Wszystkie czynności związane z przyjazdem ciężarówek mogą być teraz wykonywane poprzez system internetowy e.BRAMA, za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Ten sam proces jest stosowany dla pociągów, dzięki czemu kluczowe towary takie jak żywność czy artykuły medyczne, jak również towary przeznaczone do handlu mogą być nadal przewożone pomimo zamknięcia.
Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, środki do życia ludzi są uzależnione od utrzymania otwartych łańcuchów dostaw logistycznych. Utrzymanie działalności portowej ma kluczowe znaczenie dla gospodarki, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, a DCT Gdańsk koncentruje się na zapewnieniu ciągłości działalności terminalu przy jednoczesnym poszanowaniu zdrowia i bezpieczeństwa pracowników i klientów.
„Dzięki wspólnej pracy, znajdziemy najlepsze rozwiązania, aby pokonać te trudne warunki. Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom za ich zaangażowanie i tak szybkie dostosowanie się do tych nowych wymagań. DCT obsługuje 60% kontenerowego importu i eksportu do Polski, dlatego też stanowi istotny element logistycznego łańcucha dostaw. Nadal będziemy czujni i podejmiemy odpowiednie środki ostrożności, aby zapewnić dalsze funkcjonowanie DCT. ” – mówi Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu DCT Gdańsk S.A.
„Wszyscy jesteśmy świadomi, że zdecydowane działania rządu będą korzystne, jednak pozytywne skutki tych działań będą odczuwalne dopiero po pewnym czasie. Jesteśmy również świadomi dynamiki obecnej sytuacji z COVID-19 i tego, jak duży wpływ środki niezbędne do zwalczania tej pandemii będą miały na gospodarkę światową. Spowolnienie gospodarcze niewątpliwie wpłynie na przemysł żeglugowy i logistykę w ogóle”. – dodaje Adam Żołnowski, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu DCT Gdańsk S.A.
„Dołożymy wszelkich starań, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się COVID-19 jak każda odpowiedzialna firma w Polsce i na świecie. Jesteśmy jednak również świadomi naszej roli dla polskiej gospodarki. Rząd nie zamknął przedsiębiorstw, a niektóre z nich – spożywcze, farmaceutyczne i logistyczne – zostały uznane za niezbędne i chcielibyśmy podziękować kierowcom przybywającym do DCT Gdańsk za ich zrozumienie oraz naszym klientom za ich wsparcie”. – podsumowuje Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk S.A.
W DCT, wiemy jak ważne jest w tym czasie wspieranie i pomoc niesiona innym w walce z COVID-19, zwłaszcza starszym mieszkańcom, a także naszym bohaterom z branży medycznej. W ramach naszej akcji odpowiedzialności społecznej o nazwie #logististicsheros dla #medicalheros, wsparliśmy finansowo Polski Czerwony Krzyż w zakupie sprzętu medycznego dla szpitali, a także Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni. Dodatkowo, dołączyliśmy do akcji „posiłek dla medyka” Fundacji Innowacji Społecznej, a także w programie Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego „Posiłek za Wysiłek”, w którym wesprzemy osoby z sąsiedztwa najbardziej narażone w związku z panującą pandemią, tym samym pomagając barom gastronomicznym przetrwać ten trudny czas – poinformowała Katarzyna Frankiewicz (Ząbkiewicz) – Communication Specialist w DCT Gdańsk S.A.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl