Na zdjęciu: Przetwory z jagód i żurawin, produkowane na Kociewiu, w Borach Tucholskich. Fot. Kazimierz Netka.
Gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów zamiast importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł
Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należą m.in. Elektrociepłownie w Gdańsku i Gdyni, a jej pracownicy również aktywnie włączają się w akcję – informuje Katarzyna Dudzin – Główny Specjalista ds. Komunikacji, Departament Komunikacji Korporacyjnej, PGE Energia Ciepła S.A.
Kampania „Polskie – kupuję to!” narodziła się z inicjatywy osób zatrudnionych w PGE. W czasie pandemii pracownicy PGE angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.
Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie interesujące miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Jeśli chodzi o nasz region z pewnością warto teraz polecić truskawki. To ulubione owoce Polaków, ale te nasze, kaszubskie, zwane lokalnie kaszëbskô malëna, są wyjątkowe. Uprawiane na tym obszarze od ponad 100 lat, rozpoznawalne są nie tylko w Polsce – mówi Elżbieta Kowalewska, Dyrektor Oddziału Wybrzeże PGE Energia Ciepła.
Wystarczy poczuć ich intensywny aromat i spróbować, żeby na zawsze zapamiętać ich słodki, wyjątkowy smak. Warto to zrobić na miejscu i odwiedzić przy okazji piękne Pojezierze Kaszubskie – zachwala Elżbieta Kowalewska.
Naszych regionalnych produktów jest więcej. Chcemy je promować wśród pracowników całej Grupy Kapitałowej PGE i przy okazji polecać im miejsca warte odwiedzenia – mówi Dyrektor Oddziału Wybrzeże.
Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami
oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.
To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.
Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.
Spot: https://www.youtube.com/watch?v=K3b2100YS9s&feature=youtu.be
Landing Page: https://polskiekupujeto.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/polskiekupujeto/
Twitter: https://twitter.com/KupujeTo
Hasztag: #PolskieKupujęTo!
– zachęca Katarzyna Dudzin – Główny Specjalista ds. Komunikacji, Departament Komunikacji Korporacyjnej, PGE Energia Ciepła S.A.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl