Fot. z zasobów Polferries.
Polska Żegluga Bałtycka umacnia się coraz bardziej
Rozwija się komunikacja promowa na Bałtyku. Polscy armatorzy mają w tym spory udział.
Prace nad budową promu we włoskiej stoczni dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., operatora marki Polferries, postępują zgodnie z harmonogramem – poinformował Michał Arciszewski – rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries. Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne, łazienki oraz instalowane jest okablowanie jednostki. W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem.
Fot. z zasobów Polferries.
Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk – Nynashamn oraz Świnoujście – Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych. Oto zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.: Andrzej Madejski – prezes; Andrzej Pilarski – członek zarządu – poinformował Michał Arciszewski – rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl