Fot. Paweł Wójcik/POT.
Zacznijmy szukać czegoś, czym zadziwimy cały świat i przyciągniemy do Polski jak najwięcej turystów z innych krajów
Jeśli Polska chce zarabiać na turystyce – musi nastawić się na przyciąganie gości z innych krajów. Kto znajdzie taki „magnes” będzie mógł z turystycznego „tortu” wziąć najwięcej. Dlatego, niezmiernie ważna jest kampania Polskiej Organizacji Turystycznej, mająca na celu rozwój turystyki przyjazdowej do naszego kraju.
Fot. Paweł Wójcik/POT.
Konkurs na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to szczególny projekt wyłaniający najlepsze produkty turystyczne oraz rekomendujący je turystom z kraju i z zagranicy. Jest stałym elementem promocji Polski jako państwa atrakcyjnego turystycznie – wynika z informacji, które przekazał nam Przemysław Marczewski – Specjalista ds. Komunikacji w Departamencie Marketingu Polskiej Organizacji Turystycznej:
25 listopada poznaliśmy Najlepsze Produkty Turystyczne 2021 roku. XVIII edycja prestiżowego konkursu, w którym nagrodą są Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej, dobiegła końca.
Fot. Paweł Wójcik/POT.
Certyfikaty POT są przyznawane przez Kapitułę powołaną przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, budowy i promocji produktów turystycznych, a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów.
Kapituła kierowała się ideą, że produkty certyfikowane mają być swoistym drogowskazem dla turystów. Dokonując wyboru oferty turystycznej chcemy być pewni, że dobrze inwestujemy nasz czas i pieniądze.
Do konkursu zgłoszono zgodnie z regulaminem 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.
Najważniejszą nagrodę – Złoty Certyfikat zdobyło Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Jest to unikatowe centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą:
Fot. Paweł Wójcik/POT.
Kapituła przyznała również dziesięć Certyfikatów POT, a także jedno Wyróżnienie oraz Certyfikat Specjalny. Oto szczegóły:
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały: Bajka Pana Kleksa w Katowicach; Geopark Świętokrzyski; Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej; Kolejkowo; Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju; Rogalowe Muzeum Poznania; Twierdza Modlin; Tykocin – Pomnik Historii; ZielonyPonton.pl – Przygoda na Sanie; Żywe Muzeum Obwarzanka.
Wyróżnienie: Anielskie Ogrody – ekologiczna akademia ogrodowa
Certyfikat Specjalny: Ekspozycja „Podziemny Olkusz”
Certyfikat Internautów: Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Nominacje do Złotego Certyfikatu: Bałtowski Kompleks Turystyczny; Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis; Zamek jak z bajki.
Złoty Certyfikat otrzymało Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis:
Fot. Paweł Wójcik/POT.
Więcej informacji o nagrodzonych produktach na stronie: polska.travel
Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.
Internauci w głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, za najlepszy produkt uznali Juromanię – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Fot. Paweł Wójcik/POT.
– Nie ulega żadnej wątpliwości, że miejsca uhonorowane Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej to najbardziej wyróżniające się atrakcje turystyczne na mapie Polski. Chcemy, by odwiedzali je turyści krajowi, polskie rodziny oraz goście zagraniczni. Zachęcam do odwiedzenia strony polska.travel i poznania wszystkich laureatów. Regiony, w których znajdują się certyfikowane obiekty mogą być idealną destynacją wakacyjnych lub krótszych wyjazdów – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta.
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.
– Posiadanie Certyfikatu POT to ogromny prestiż i potwierdzenie jakości turystycznych doznań. Podnosi on rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w oczach klientów. Jego wpływ na prowadzone kampanie promocyjne jest z marketingowego punktu widzenia nieoceniony – dodał prezes POT.
Naszym zdaniem, Polska potrzebuje czegoś, co by zadziwiło świat. Może warto ogłosić konkurs na taki produkt turystyczny – który by przyciągał turystów z zagranicy? Jeziorami, lasami, truskawkami, piaskiem na plażach, nie zachwycimy, bo tego jest pełno na świecie. Trzeba mieć coś oryginalnego, niepowtarzalnego. Jeśli goście z zagranicy będą do nas przyjeżdżać, to więcej zarobimy; nie będzie to przekładanie pieniędzy z jednej polskiej kieszeni do drugiej polskiej. Napłynie bowiem gotówka z innych państw. To coś w rodzaju eksportu, ale bez konieczności wywozu przedmiotu za granicę. Trzeba mieć taki obiekt, ofertę, a za granicę wywozić informacje o tym, że coś godnego uwagi posiadamy. Zacznijmy szukać naprawdę unikatowych miejsc, zabytków, przedmiotów, wynalazków, zdarzeń itp.
Kazimierz Netka
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl