Delegacja Portu Ningbo-Zhoushan w Chinach gościła w Morskim Porcie Gdańsk.  Chińczycy zaprosili gdańskich portowców na V Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum (MPF2019) w Chinach.

Fot. z Archiwum Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Będzie cykliczna współpraca w zakresie wymiany kadr oraz ich kształcenia.

 Port Gdańsk gościł delegatów czwartego największego portu kontenerowego na świecie. Spotkanie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk z przedstawicielami Portu Ningbo-Zhoushan odbyło się w wieży Kapitanatu Portu Północnego. Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.

 Podczas wizyty rozmawiano na temat dalszej współpracy między portami, a także o rozwoju nowych technologii oraz wspólnej koncepcji szkoleń personelu, wymiany studentów i start-upów. Poruszono również kwestię flagowej inwestycji w gdańskim porcie: Portu Centralnego, a także metod zarządzania portem. Przedstawiciele Portu Ningbo zaprosili Port Gdańsk do wzięcia udziału w piątej edycji Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum (MPF2019) w Chinach – poinformowała Agata Kupracz – rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, w swym komunikacie podając tez wypowiedzi:

– Współpraca z jednym z największych portów kontenerowych na świecie ma dla nas ogromne znaczenie. Z roku na rok zwiększa się liczba przeładowywanych kontenerów. Chcemy poszerzać możliwości obsługowe Portu Gdańsk, a także zapewniać rozwój naszym pracownikom. Zacieśnienie współpracy z Portem Ningbo to obustronna korzyść. Dzięki koncepcji szkolenia personelu oraz wymiany talentów wśród studentów moglibyśmy nie tylko podnieść poziom wykształcenia, ale również zainwestować w przyszłą kadrę pracowniczą – mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Porty chcą podjąć cykliczną współpracę w zakresie wymiany kadr. Każdy z portów miałby wyznaczyć menedżerów odpowiedzialnych za organizację i wymianę pracowników.

– Dzięki takiemu systemowi polscy i chińscy pracownicy portów mogą poszerzać swoją wiedzę, kompetencje, poznawać specyfikę pracy. Specyfika funkcjonowania obu portów jest odmienna, dlatego takie rozwiązanie pozwoli nie tylko na wymianę doświadczeń, ale także przełamywanie barier i rozpoznanie wzajemnych potrzeb – mówi Sławomir Michalewski, Wiceprezes ds. Finansowych w Porcie Gdańsk.

Port Ningbo-Zhoushan jest najbardziej ruchliwym portem na świecie. Rocznie obsługuje ponad 1 mld ton ładunków, w tym 26 mln TEU kontenerów, transportowanych m.in. z Ameryki Północnej, Ameryki Południowej i Oceanii. Położony jest u wybrzeża Morza Wschodniochińskiego, w prowincji Zhejiang na południe od Zatoki Hangzhou. Port Ningbo zlokalizowany jest w najszybciej rozwijającym się pod względem ekonomicznym i inwestycyjnym obszarze w Chinach – w delcie rzeki Jangcy, zwanej „Złotym Trójkątem”.

Port Gdańsk posiada regularne połączenie z Portem Ningbo. Obsługuje dwa cotygodniowe serwisy kontenerowe Maersk Line i Ocean Alliance, w którego skład wchodzą: OOCL, Cosco, CMA CGM i Evergreen. Czas transportu na linii Gdańsk-Ningbo wynosi 33 dni – informuje Agata Kupracz – rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.