Energa odzyskuje zaufanie odbiorców prądu. Poprawiono system rozliczeń. Powróci rzecznik klientów. Eksperci Energi będą publicznie wyjaśniać wątpliwości.

Odważne decyzje obecnych władz gdańskiego koncernu energetycznego Energa pozwoliły sprostać trudnościom, które przez dłuższy czas ciążyły firmie i jej klientom.

 

Podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się w salonie klienckim sprzedaży i obsługi na terenie Olivia Business Centre (obok hali Olivia), prezes spółki Daniel Obajtek, ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur u około 80 tys. klientów. Znany z doniesień medialnych problem długotrwałego braku faktur, który dotknął części klientów Grupy Energa, to skutek nieukończonego i niestabilnego systemu obsługi klienta, który wprowadzono w 2015 roku.

 

– Klienci mieli prawo czuć się rozczarowani faktem, że trudności z niejasnych dla nich przyczyn nie zostały rozwiązane znacznie wcześniej – powiedział podczas konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa SA. Dlatego nowe władze spółki jeszcze w marcu 2017 roku rozpoczęły swoje funkcjonowanie przede wszystkim od pochylenia się właśnie nad tym problemem. Dzięki serii odważnych decyzji, m.in. powołujących dedykowane tylko tej sprawie zespoły ekspertów, do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów.

 

– Nasza spółka osiągnęła znaczący, konkretny sukces. W marcu około 80 tysięcy klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą. Trzeba podkreślić, że według prognoz problem ten rozwiązany miał być dopiero w I kwartale 2018 roku. Nam tymczasem udało się go rozwiązać w trzy, cztery miesiące. Dzięki temu około 80 tysięcy klientów zostało wreszcie wyfakturowanych, z wyjątkiem pojedynczych przypadków, nad którymi właśnie się pochylamy. Oprócz tego jest jeszcze około 2 tysięcy klientów z 2017 roku, którzy wypadli z systemu, ale do końca sierpnia ich przypadki również zostaną rozwiązane. – podkreślał podczas spotkania prezes Daniel Obajtek (na powyższym zdjęciu pierwszy z prawej).

 

W trakcie spotkania z mediami i klientami omówiono też niektóre nowe rozwiązania, jakie grupa wprowadza, aby być jeszcze bliżej odbiorców energii. Wśród nich jest m.in. przywrócenie funkcji Rzecznika Klientów oraz odwiedziny ekspertów Energi w redakcjach lokalnych mediów.

Włodzimierz Amerski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.