Wieści z Polskiej Żeglugi Bałtyckiej: Polferries, LOTOS i Szwedzi razem pomagają Ukrainie. Polski prom przywiózł szwedzkie dary dla obywateli Ukrainy. Remont Cracovii w Stoczni Nauta

Fot. z Archiwum Polferries.

Nadbałtyckie połączone niesienie pomocy walczącej o wolność Ukrainie

Polska Żegluga Bałtycka, czyli Polferries, kontynuuje wspierani Ukrainy, mimo równoczesnego remontu swych promów. Pomocy udziela Grupa LOTOS. PŻB przewozi ze Szwecji, przez Bałtyk, dary dla Ukraińców. O szczegółach poinformował nas Michał Arciszewski – Rzecznik Prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej:

Polferries otrzymało darowiznę od Fundacji LOTOS, z której sfinansuje zakup paliwa na rejs promu. Decyzję o jej przyznaniu podjęto w związku z prowadzoną akcją bezpłatnego transportu ukraińskich uchodźców do Szwecji. 300 tysięcy złotych pozwoli uzupełnić zbiorniki promu dodatkowymi 66 tysiącami litrów paliwa.

Na pokładach promów Polferries od początku akcji pomocowej do Szwecji przewieziono ponad 8800 obywateli Ukrainy i około 850 samochodów osobowych. Armator przetransportował również dziesiątki ton pomocy humanitarnej zebranej przez działające w Szwecji organizacje pomocowe i instytucje. W ubiegłym tygodniu przewoźnik informował o zaangażowaniu podmiotów ze Szwecji, w tym Fundacji „Her Majesty Queen Silvia’s Care About the Children Foundation”, która swoją pomoc ukraińskim uchodźcom niesie przez organizację „Ukraine Aid-Children in Need” we współpracy z Polferries.

Fot. z Archiwum Polferries.

W ostatnim czasie do potrzebujących trafiły kolejne wypełnione po brzegi transporty ciężarowe z żywnością i odzieżą. Na pokładach promów polskiego armatora, przewieziono również pojazdy medyczne, które docelowo trafiły do ukraińskich służb, o czym poinformowano na Twitterze. W zbiórkę i selekcję pomocy humanitarnej angażują się pracownicy Polferries.

Prom Cracovia z floty Polferries zakończył postój w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta. Jednostka ostatnie kilkanaście dni spędziła w suchym doku, gdzie przeprowadzono szereg prac w części podwodnej promu, w tym przede wszystkim wymieniono powłoki antykorozyjne i antyporostowe. Zdjęcie z postoju w suchym doku przewoźnik udostępnił na Facebooku. Silniki główne nr 1 i nr 2 przeszły planowy remont kapitalny. Przeglądowi i naprawie poddano śruby nastawne oraz stery strumieniowe. Przeprowadzono modernizację energetyczną systemu klimatyzacji statkowej oraz remont agregatu prądotwórczego. Odświeżono również przestrzenie pokładów pasażerskich. Wyremontowano 25 łazienek oraz wymieniono wykładziny w korytarzach. W części gastronomicznej, celem zwiększenia efektywności energetycznej, poddano modernizacji chłodnię spożywczą. Wymieniono powłoki na części przestrzeni ładunkowych.

Fot. z Archiwum Polferries.

Jednostka wróci na trasę Świnoujście-Ystad jeszcze w tym tygodniu. To kolejny prom polskiego armatora, po Wawelu i Nova Star, który został gruntownie przygotowany do zbliżającego się sezonu turystycznego. W następnych miesiącach rozpoczną się prace na Mazovii oraz Baltivii.

POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych. Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.: Andrzej Madejski – Prezes Zarządu, Andrzej Pilarski – Członek Zarządu – poinformował Michał Arciszewski – Rzecznik Prasowy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries).

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.