Ratunek dla przemysłu czasu wolnego. #ZmienTerminNieOdwoluj – apeluje Polska Organizacja Turystyczna. Akcja jest nagłaśniana jest również za granicą. W jej promocję włączyły się wszystkie zagraniczne ośrodki POT

Źródło ilustracji: Polskiej Organizacji Turystycznej

Branża turystyczna rozumie obecną sytuację i ze względu na obostrzenia sanitarne i obawy klientów jest gotowa do zmiany terminów rezerwacji na późniejsze

Wszyscy uwielbiamy czas ferii i wakacji, a dla wielu z nas turystyka stała się ostatnio także hobby. Dlatego pomóżmy wspólnie w tym trudnym czasie branży turystycznej i przyłączmy się do akcji turystycznej „Nie odwołuj podróży, zmień termin. Wspierajmy turystykę!”. Na naszą pomoc czekają wszyscy Ci, którzy co roku pomagają nam przywieźć niezapomniane wspomnienia z urlopu. Akcję od ponad tygodnia wspiera Polska Organizacja Turystyczna. Inicjatywa spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem wśród branży i turystów – informuje Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej. Oto ciąg dalszy komunikatu:

Dziś hotelarze, gospodarze agroturystyk, przewoźnicy czy przewodnicy, którzy świadczą doskonałe usługi i dbają o nas w czasie podróżowania, przeżywają bardzo trudne chwile. Branża turystyczna jest bez wątpienia jedną z tych, która jako pierwsza ucierpiała z powodu rozszerzania się pandemii koronawirusa (SARS-Cov-2). Teraz od nas wszystkich zależy ich przyszłość i to czy będzie miał kto o nas zadbać podczas kolejnego urlopu. Dlatego wszyscy powinniśmy włączyć się do akcji #ZmienTerminNieOdwoluj, która ma na celu realną pomoc branży turystycznej.

— Jeżeli dokonali Państwo w ostatnim czasie rezerwacji podróży, pobytu czy stolika w restauracji, to nie odwołujcie ich proszę. Jeżeli nie możesz teraz wyjechać, to skontaktujcie się proszę z podmiotem, u którego dokonywaliście rezerwacji i poproście o zmianę terminu. Gwarantuję, że w większości przypadków spotkają się Państwo z pozytywnym odzewem.  W ten sposób będziecie mogli Państwo być pewni, że nie stracicie swoich pieniędzy, a branża turystyczna dostanie konkretne zapewnienie, że klienci wrócą do niej po zakończeniu kryzysu — powiedział wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.

Źródło ilustracji: Polskiej Organizacji Turystycznej

Pomysłodawcą akcji jest Piotr Sućko, prezes biura podróży Fun Club, który przyznaje, że koncepcja została bardzo pozytywnie odebrana przez klientów.

Wcześniejsza korespondencja telefoniczna czy mailowa z reguły była prowadzona w duchu niepokoju, braku zrozumienia i złości ze strony turystów. Akcja miała na celu uświadomienie klientów, w jakiej sytuacji znalazła się branża turystyczna i wywołanie w nich poczucia empatii. Dzięki inicjatywie #ZmienTerminNieOdwoluj, udało się przekonać wiele osób do anulowania wcześniej zrobionej anulacji wyjazdu — podsumował Piotr Sućko.

Akcja jest promowana także za granicą. W jej promocję włączyły się wszystkie zagraniczne ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej. Działają one bowiem na rynkach, z których przyjeżdża większość turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Za granicą w mediach społecznościowych będzie używany hashtag #PolandDontCancelPostpone.

— Akcja powstała oddolnie. Sama branża turystyczna rozumie obecną sytuację i ze względu na obostrzenia sanitarne i obawy klientów jest gotowa do zmiany terminów rezerwacji na późniejsze. Gwarantuję, że większość klientów kontaktujących się z przewoźnikami, hotelami czy atrakcjami turystycznymi spotka się ze zrozumieniem problemu i przychylnością do zmiany terminu ­— dodał prezes POT Robert Andrzejczyk.

Do akcji włączyło się już wiele podmiotów, w tym m.in. największy polski tour operator Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl, PKS Polonus, Polski Holding Hotelowy.

— Nadrzędnym celem dla nas jako przedsiębiorców jest uniknięcie paniki. W związku z tym, z całego serca popieramy akcję #ZmienTerminNieOdwoluj. To wyjątkowa koncepcja, która stwarza możliwość zarówno dla turystów, którzy zyskują pewność, że nie stracą zainwestowanych pieniędzy, a branży turystycznej pomoże to utrzymać płynność finansową po zakończeniu kryzysu. Serdecznie namawiam wszystkich kolegów z branży, abyśmy w tym trudnym czasie byli solidarni i popierali tą wspaniałą akcję! — mówi Gheorghe Marian Cristescu, Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *