DCT Gdańsk otwiera przedstawicielstwo na Czechy i Słowację. Silniej wiąże się ze swym zapleczem lądowym. Ułatwia dostęp do morza krajom, położonym w głębi kontynentu

Fot. z Archiwum DCT Gdańsk.

Z morza, Zatoki Gdańskiej aż za góry Karpaty i z powrotem, przez Bałtyk na oceany

Od kilku lat terminal kontenerowy DCT Gdańsk buduje swoją pozycję rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez nasz terminal przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji – poinformowała Katarzyna Frankiewicz – Communication Specialist w DCT Gdańsk. Oto ciąg dalszy komunikatu:

 Z przyjemnością informujemy, że do zespołu DCT Gdańsk, jako Menedżer ds. Rozwoju Biznesu na Czechy i Słowację dołączyła Adéla Kurečková. Dzięki bogatemu doświadczeniu w transporcie morskim, spedycji czy obsłudze celnej, Adéla wnosi głęboką znajomość czeskiego i słowackiego rynku. Będzie pracować z lokalną branżę logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk.

 Dyrektor Generalny DCT Gdańsk, Cameron Thorpe powiedział:

„Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza, w wyborze – oddalonego od nich o setki kilometrów – portu kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk, dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. Korzystanie z naszego terminalu to dla klientów spadek kosztu i wzrost jakości. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa ilość ładunków czeskich i słowackich jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom.”

DCT Gdańsk – Bałtycki Hub

Fot. z Archiwum DCT Gdańsk

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk łączy Polskę oraz inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej z największymi morskimi szlakami handlowymi pomiędzy Europą i Azją. DCT Gdańsk jest nowoczesnym terminalem kontenerowym z rozwinięta infrastrukturą obsługującym jedne z największych statków kontenerowych na świecie i zapewnia efektywny obrót towarowy. DCT Gdańsk służy nie tylko klientom w Polsce; głębokowodna lokalizacja bez ograniczeń nawigacyjnych oraz bez pływów morskich zapewnia najbardziej efektywną obsługę regionu Morza Bałtyckiego.

 DCT Gdańsk jest prawdziwie intermodalną bramą, z terminalem kolejowym, którego łączna długość torów, po ukończeniu obecnie trwającej rozbudowy, wyniesie ponad pięć kilometrów. DCT oferuje wydajną i korzystną obsługę rynków państw bez dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja i Białoruś oraz zachodnich obszarów Ukrainy.

 Wykorzystywanie DCT Gdańsk zapewnia konkurencyjne czasy dostaw na te rynki, a sieć połączeń intermodalnych pozwala na ograniczenie śladu węglowego logistyki.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 miliony TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów), DCT Gdańsk jest jedynym terminalem na Bałtyku obsługującym bez ograniczeń statki tych rozmiarów.

DCT Gdańsk rozwija się oraz inwestuje w infrastrukturę terminalową i nowoczesny sprzęt przeładunkowy, ale również aktywnie angażuje się w inicjatywy związane ze środowiskiem naturalnym, jak i lokalną społecznością, świadomy swojej roli społecznej i ekonomicznej.

 DCT Gdańsk jest częścią singapurskiej grupy PSA International, a pozostałymi akcjonariuszami spółki są: Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM Investors.

DCT Gdańsk to bałtycki hub – informuje Katarzyna Frankiewicz – Communication Specialist w DCT Gdańsk.

 (K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *