Forum Gdańsk jest dobrym wzorem do naśladowania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Warto o tym wiedzieć, np. z okazji Międzynarodowego Dnia Recyklingu, przypadającego 18 marca; brać przykład z dokonań Multi Poland i firm, mających swe salony w Forum Gdańsk

Źródło ilustracji: Forum Gdańsk.

Multi: Międzynarodowy Dzień Recyklingu

18 marca przypada Międzynarodowy Dzień Recyklingu. To okazja do wymiany dobrych praktyk, dzielenia się doświadczeniem w zakresie ochrony środowiska naturalnego i ograniczenia zużycia surowców naturalnych. To czas, w którym warto jednoczyć społeczeństwa w procesie odzyskiwania surowców z produktów odpadowych.

– Doszliśmy do takiego etapu, w którym musimy w sposób odpowiedzialny i zaplanowany zmierzyć się z rosnącą w przerażającym tempie falą zanieczyszczeń Ziemi odpadami, a szczególnie plastikiem. Wspólnie z naszymi partnerami oraz najemcami podejmujemy wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Magdalena Gibney z Muli Poland, dyrektor centrum handlowego Forum Gdańsk.

Gdańsk bez plastiku

W 2020 roku Forum Gdańsk, zarządzane przez Multi Poland zostało partnerem kampanii miejskiej „Gdańsk bez plastiku”. W ramach współpracy z Miastem na terenie centrum handlowego organizowane są, z zachowaniem reżimu sanitarnego akcje edukacyjno-informacyjne, podczas których promowane są ekologiczne i kreatywne rozwiązania na rzecz ochrony środowiska. Wydarzeniom towarzyszy wystawa prac, które powstały na Wydziale Grafiki w ASP w Gdańsku. Artyści zwracają uwagę na problem zaśmiecania naszej planety plastikiem.

Forum Gdańsk koncentruje się na ochronie środowiska i ograniczaniu emisji dwutlenku węgla (bezpośrednio oraz pośrednio). Centrum ograniczyło liczbę reklam wielkoformatowych. Obecnie marka korzysta z nowoczesnej technologii oraz energooszczędnych ekranów.

Sztuka recyklingu

W 2019 roku marka Forum Gdańsk rozpoczęła kampanię For ECO, w ramach której promuje postawy społeczeństwa obywatelskiego, wrażliwego na ekologię i różnorodność. Uwagę przyciągają osoby świadome i odpowiedzialne, które o recyklingu wiedzą wszystko. Nie wyrzucają rzeczy, które ich otaczają, lecz nadają im drugie życie lub po prostu dzielą się tym co mają z osobami potrzebującymi. W ramach kampanii klienci Forum Gdańsk mieli okazję zapoznać się z twórczością Jane Perkins znanej na świecie z zamiłowania do ekologii i recyklingu. Artystka tworzy niepowtarzalne dzieła z przedmiotów zużytych, takich jak kolorowe guziki, koraliki, zabawki, sprężyny, rurki czy muszelki znalezione nad morzem, którym daje drugie życie. W ten sposób oddaje szacunek planecie, inspiruje, oswaja ze sztuką dbania o środowisko naturalne.

– Przykładów proekologicznej działalności Forum Gdańsk jest wiele. Jednym z nich jest tworzenie przedmiotów użytkowych, takich jak torby wielokrotnego użytku, które zostały uszyte z banerów, informujących o otwarciu centrum. Innym przykładem jest zrezygnowanie z napojów w plastikowych butelkach, serwowanie wody z kranu czy współpraca z Miastem Gdańsk w zakresie działań edukacyjnych, których celem jest segregacja odpadów – informuje Magdalena Gibney z Multi Poland, dyrektor centrum handlowego Forum Gdańsk. – Do naszych klientów wychodzimy z propozycją robienia zakupów w sposób przemyślany. Zachęcamy do recyklingu także w modzie – dodaje Magdalena Gibney.

Eco Aware w sklepach marek LPP

LPP, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp oraz Sinsay zwiększa kolekcję ubrań tworzonych z materiałów przyjaznych środowisku, takich jak: bawełna organiczna, włókna z celulozy drzewnej tworzone w obiegu zamkniętym, organiczny len czy recyklingowany poliester z butelek PET, wyławianych z morza. W 2020 roku co piąta rzecz posiadała metkę Eco Aware. Warto dodać, iż co trzeci produkt z kolekcji marki Reserved powstaje w sposób zrównoważony. W sklepach marek Mohito, House i Reserved zlokalizowanych w centrum handlowym Forum Gdańsk znajdują się pojemniki, do których można oddawać odzież używaną. Ubrania pochodzące ze zbiórki otrzymują drugie życie trafiając do osób znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.

Levi’s wprowadza na rynek najbardziej ekologiczne jeansy

Marka posiada w swojej kolekcji spodnie wykonane z bawełny organicznej oraz materiału Circulose (pochodzącego ze zużytych jeansów). Nowa kolekcja stanowi kamień milowy w procesie przejścia przemysłu modowego do tak zwanego obiegu zamkniętego. To oznacza, że odzież będzie poddawana wielokrotnemu recyklingowi. Denim z recyklingu znacznie ogranicza ślad węglowy oraz zużycie wody.

Recykling opakowań w perfumeriach Sephora

Od października 2020 roku klienci mogą zwracać puste opakowania po produktach do pielęgnacji skóry, zapachach i makijażu zakupionych w perfumeriach Sephora. Marka, dzięki międzynarodowej współpracy z centrum recyklingu CEDRE odzyska surowce lub przetworzy je na energię. Pojemniki, do których można oddawać zużyte opakowania znajdują się w strefie kas perfumerii.

STARBUCKS zaprasza do udziału w akcji #REUSE4EARTH

Starbucks zachęca klientów do zabierania fusów z kawy do domu. Marka w ten sposób przypomina o właściwościach i naturalnym potencjale fusów. Warto zaznaczyć, iż fusy można wykorzystać po zaparzeniu jako nawóz bogaty w azot dla roślin, peeling do ciała i twarzy, a także jako pochłaniacz nieprzyjemnych zapachów czy naturalny środek do czyszczenia przypalonych garnków i patelni. Fusy dostępne są codziennie, bezpłatnie. Ponadto Starbucks zaprasza klientów do przynoszenia własnych kubków, wielokrotnego użytku. Personel docenia dbałość o środowisko i w ramach podziękowania przyznaje zniżkę przy zakupie kawy.

Ekologiczne Salad Story

Ekologiczne rozwiązania zastosowała także restauracja Salad Story. Marka zrezygnowała z plastikowych opakowań oraz sztućców na rzecz biodegradowalnych i kompostowalnych zamienników.

Max Premium Burgers zrównoważony rozwój

Celem klimatycznym marki MAX Premium Burgers jest wprowadzanie do menu opcji, których produkcja wiąże się z niską emisją gazów cieplarnianych. Max zakłada, że w 2022 roku co drugi sprzedany posiłek będzie zawierał produkt inny niż czerwone mięso. Zgodnie z przyjętymi założeniami restauracja ograniczy swój wpływ na środowisko o 30% w ciągu 7 lat.

Nowe ekspozycje w Forum Gdańsk

Na terenie centrum, w sąsiedztwie TKMAXX oraz Manya Musashi znajduje się wystawa dokonań plastycznych wykonanych przez uczniów klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych z Polski i Rosji. Tematem przewodnim jest „Ekologia bez granic”. Prace powstały podczas konkursu, organizowanego w ramach Programu Współpracy Trasngranicznej Polska-Rosja oraz obchodów 30-lecia Interreg. Najlepsze dzieła, wyłonione w konkursie dostępne są również on-line, link: https://plru.eu/en/pages/88 .

Warto zaznaczyć, iż wystawa w Forum Gdańsk powstała z inicjatywy Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Polska-Rosja 2014-2020, działającego w strukturach Centrum Projektów Europejskich.

O Multi

Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy oferującej kompleksowe usługi zarządzania aktywami nieruchomości handlowych. Multi zarządza ok. 100 centrami handlowymi w 14 krajach, w tym 6 w Polsce. Są one odwiedzane przez ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6000 lokali. Multi oferuje pełne spektrum usług, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację oraz marketing – wynika z informacji, które przekazali nam Monika Ostrowska z Biura Prasowego Forum Gdańsk i Adam Bajer z Biura Prasowego Multi Poland.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *