Polska zdobywa zagraniczne rynki. Sescom w Londynie

Nowe biuro Grupy SESCOM w stolicy Wielkiej Brytanii

Pokazują światu Polskę nowoczesną, innowacyjną

Nasz kraj jest znany za granicą z truskawek, cydru i sernika. Tym bowiem chwalą się nasi dostojnicy. Tak zrobił np. Donald Tusk, gdy był premierem. Na inauguracji polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 2011 roku, pokazał światu że Polska to kraj… słomianych jagód – (truskawka to po angielsku: strawberry). Częstował w Brukseli tymi owocami. Oczywiście, nic nie byłoby w tym dziwnego, gdyby truskawki rosły tylko w Polsce. Można było odnieść wrażenie, że Donald Tusk, wykorzystując zajmowane stanowisko i sytuację, popełnił kryptoreklamę, zachęcając do kupowania towarów, które produkują jego kumple! Wskazał nawet rejon, gdzie należy te truskawki kupować.

Na szczęście, podejmowane są wysiłki w celu poprawiania wizerunku Polski w świecie. A dokonują tego ludzie, którzy na takie poparcie (jakie mają kumple byłego premiera rządu RP, a teraz przewodniczącego Rady Europejskiej) nie mają co liczyć, ale mimo tego pokazują Polskę nowoczesną, naprawdę mogącą światu zaoferować coś ważnego. Mamy bowiem innowacyjne firmy, uczelnie z dużym dorobkiem, przemysł. To oni biorą na siebie ciężar promowania Polski innowacyjnej, naukowej, przemysłowej, eksportowej. Tworzą podstawy do zmiany wyobrażenia o naszym kraju, o naszych rodakach. Udowadniają za granicą, że możemy być unikatowi, a nie tylko producentami tego, czego pełno na świecie (truskawki są w wielu innych krajach, cydr wcale nie jest czymś nadzwyczajnym, a sernik – to prawie każdy potrafi upiec).

Dlatego, wysiłki podejmowane przez znasz przemysł, uczelnie, instytuty, mające na celu wypromowanie Polski nowoczesnej; wyróżniające się ekspansją za granicą, zdobywające rynki zbytu w innych krajach, zasługują na pochwałę i poparcie.

Jedną z pomorskich reprezentantek w świecie biznesu, odważnie i skutecznie wkraczających na zachodnie rynki, jest Grupa Sescom. Jak działa ta grupa kapitałowa – wynika z materiałów, które przekazał nam Krzysztof Kołaski – specjalista ds PR w Grupie SESCOM. Poniżej je przedstawiamy; warto bowiem brać wzór z tej firmy.

prezes_halbryt_1

Na zdjęciu: Sławomir Halbryt – prezes zarządu Grupy SESCOM; prezes Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Źródło: Grupa Sescom.

– Nie ma przedsiębiorczości bez innowacji. Jest ona niezbędna, by klient zauważył w oferowanym produkcie lub usłudze nową wartość dla siebie. Wtedy będzie skłonny dokonać zakupu – uważa Sławomir Halbryt, prezes zarządu Grupy SESCOM, grupy firm zajmujących się dostarczaniem usług technicznych dla biznesu.

Nawet w najprostszej działalności biznesowej należy szukać elementów, które pozwolą wyróżniać się spośród konkurentów. Firmy starają się pokazać swój potencjał m.in. poprzez sposób ekspozycji towaru, reklamę czy też postawę wobec klientów.
Innowacje dają nową wartość
Innowacyjność w biznesie bywa niekiedy utożsamiana tylko z wytwarzaniem nowych produktów lub usług, które wcześniej nie występowały na rynku. Jest to mylne podejście. Innowacje mogą bowiem polegać także na wykorzystaniu istniejących rozwiązań w nowatorski sposób.

– Innowacyjne firmy to takie, które dążą do tego, by stale dostarczać klientom nową wartość. Czy wykorzystują do tego celu dostępne już środki czy też tworzą coś zupełnie od nowa – to jest całkiem inna sprawa – mówi prezes Halbryt.

W tym kontekście, dobrym przykładem jest działalność linii lotniczych. Na rynku z sukcesami funkcjonują zarówno tanie loty, jak również czartery za zamówienie. Praktycznie ta sama, znana od lat usługa, czyli transport powietrzny, została po prostu zaprezentowana zupełnie inaczej i skierowana do rożnych grup odbiorców.

Wdrażanie innowacji nie musi też odnosić się tylko do działalności B2B czy B2C firmy. Może być obecne także na gruncie organizacji i wpływać chociażby na zwiększanie wydajności pracy czy obniżenie kosztów funkcjonowania. W rezultacie, klientowi proponuje się w dalszym ciągu tę samą ofertę, ale już w bardziej atrakcyjnej cenie.

– W biznesie innowacja może pojawiać na wielu poziomach i w bardzo różny sposób. Zawsze musi jednak oznaczać zmianę na lepsze w porównaniu do tego, co było wcześniej – stwierdza prezes Halbryt.
Ludzie tworzą innowacje
Z biznesowego punktu widzenia, innowacja jest sposobem na wyprzedzenie konkurentów i maksymalizację zysków. Stanowi również sposób na integrację wewnętrzną firmy w dążeniu do realizacji tych celów.

Hands of a businessman reaching to towards light bulb on wooden

Źródło ilustracji: Grupa Sescom.

W procesie tworzenia innowacyjnych rozwiązań bardzo istotna jest bowiem rola kapitału ludzkiego. To właśnie pracownicy są autorami nowych koncepcji, a następnie dbają o ich praktyczną weryfikację i wdrożenie.

Dlatego też, dążąc do rozwoju, firmy powinny poszukiwać zdolnych specjalistów i dawać im szansę pokazania się w swoich strukturach. Służyć temu mogą programy badawcze dla młodych naukowców.

– Sama koncepcja współpracy na linii biznes – nauka nie jest niczym nowym. Jednakże był to dotychczas obszar, w którym raczej dominowały duże korporacje, a przecież to średnie, dynamiczne się rozwijające i nowoczesne przedsiębiorstwa stanowią filary naszej gospodarki. One także mogą być aktywne na tym polu – mówi dr inż. Bartłomiej Gawin, szef Zespołu Badań i Rozwoju w Grupie SESCOM.

Zaproszenie naukowców do współpracy daje im możliwość realizacji badawczych planów, które nie zostaną odłożone na półkę, a będą wdrożone i zweryfikowane w praktyce. Firma dokładnie analizuje zaś interesujące ją zagadnienia, a następnie może przystąpić do komercyjnego wykorzystania efektów przeprowadzonych badań.

dr_bartłomiej_gawin

Na zdjęciu: Dr inż. Bartłomiej Gawin – szef Zespołu Badań i Rozwoju w Grupie SESCOM. Źródło: Grupa Sescom.

– Celem takich projektów nie powinno być tylko samo stworzenie nowych koncepcji, modeli czy prototypów rozwiązań. Duże znaczenie ma komercjalizację wyników, co jest bardzo istotne z biznesowego punktu widzenia – podsumowuje dr inż. Bartłomiej Gawin.

W listopadzie Grupa SESCOM zainaugurowała w Londynie działalność swego nowego biura: Business Development Unit. Będzie ono odpowiedzialne za zwiększenie dynamiki rozwoju Grupy na rynkach międzynarodowych.

Grupa SESCOM to spójna oferta trzech firm: SESCOM S.A, SESTORE Sp z o.o. oraz SDC Sp z o.o. Świadczy usługi kompleksowego wparcia technicznego dla lokalnych i międzynarodowych firm sieciowych. Zapewnia obsługę przez cały cykl życia ich obiektów – od wsparcia w projektowaniu inwestycji, poprzez wykończenie i wyposażenie, prace instalacyjne, serwis i modernizację, aż po zakończenie funkcjonowania placówki.

prezes_halbryt_2

Na zdjęciu: Sławomir Halbryt – prezes zarządu Grupy SESCOM; prezes Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Źródło: Grupa Sescom.

– Osiągnęliśmy już silną pozycję w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W najbliższych latach będziemy koncentrować się na wzmocnieniu pozycji w aktualnie obsługiwanych krajach oraz wejściu na kolejne rynki w Europie Zachodniej. Wielu naszych klientów posiada swoje sieci w Wielkiej Brytanii, a więc kierunek ekspansji przez Londyn jest dla nas naturalny – mówi Sławomir Halbryt, prezes zarządu Grupy SESCOM.

Na czele londyńskiego biura stanął Sławomir Kądziela – członek zarządu Grupy SESCOM, dyrektor ds. rozwoju biznesu.

Pierwszym wydarzeniem, na którym Grupa SESCOM miała okazję zaprezentować wybranym klientom kompleksowe podejście do wsparcia technicznego sieci, były targi MAPIC – jedno z największych światowych wydarzeń branży retail.

– Z uwagi na specyfikę uczestników, podczas targów główny akcent w ofercie Grupy położyliśmy na usługi SESTORE Sp. z o.o. w zakresie budowy i wyposażenia nowych obiektów handlowych. Odbyliśmy szereg spotkań z managerami odpowiedzialnymi za rozbudowę sieci placówek handlowych – mówi Sławomir Kądziela, który reprezentował Grupę SESCOM na targach.

W 2015 roku nastąpiła znaczna intensyfikacja ekspansji zagranicznej Grupy SESCOM. W maju zarejestrowana została spółka zależna SESCOM Technischer Support GmbH w Austrii. Z kolei w czerwcu, w odpowiedzi na duże zainteresowanie ofertą podczas targów EXPO 2015, powstało nowe Biuro Koordynacji w Mediolanie – informuje Krzysztof Kołaski – specjalista ds PR w Grupie SESCOM.

Warto wiedzieć, że Sławomir Halbryt, prezes zarządu Grupy SESCOM, jest też prezesem Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Kazimierz Netka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *