Polskie Marki Turystyczne wybrane! Oto zdobywcy tytułów: Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń.

Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej

Perły na mapie Polski

Turystyka promuje inne branże polskiej gospodarki, naszą kulturę, naukę. Rozsławia nas w świecie. Dlatego tak ważne jest oferowanie gościom z zagranicy naprawdę atrakcyjnych i unikatowych miejsc, obiektów, wydarzeń. Wyłanianiu takich atutów służy projekt „Polskie Marki Turystyczne”. Znani są pierwsi zdobywcy tytułów.

O szczegółach poinformował nas Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej, przesyłając następujący komunikat:

Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”

W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się wręczenie tytułów w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka – Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka – Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej

Polska jest chętnie wybieranym kierunkiem zarówno przez rodaków, jak i obcokrajowców. W 2018 roku Polacy odbyli o ponad 19% więcej podróży niż w roku 2015. Liczba przyjazdów turystów z zagranicy wzrosła o ponad 17%, aby ten trend utrzymać i wzmocnić istotna jest współpraca także na poziomie lokalnym, m.in. właśnie po to powstał projekt „Polskie Marki Turystyczne” – powiedział Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

Najlepsi zarządcy marek turystycznych, którzy zgłosili się do udziału w projekcie, otrzymali tytuł: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”).

Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej

Tytuł „Polska Marka Turystyczna”: 

  • Marka Beskidy

  • Kraina Lessowych Wąwozów

  • Lublin

  • Śląsk Cieszyński

  • Toruń

Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat”:

  • Jura Krakowsko-Częstochowska

  • Mazury Zachodnie

  • Puszcza Białowieska

  • Szlak wokół Tatr

  • Zamość

  • Ziemia Świętego Krzyża

Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej

– Gratuluję laureatom tegorocznego naboru. Wierzę, że dzięki wsparciu doradczo-eksperckiemu  zostaną stworzone regiony turystyczne, których wysokość świadczonych usług oraz spójny marketing będą zachęcać do podróżowania. Planujemy rozwijanie projektu, dlatego wierzę, że tegoroczny nabór to dopiero początek, a grono „Polskich Marek Turystycznych” będzie się powiększać – powiedziała Anna Krupka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez MSiT we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej

Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Realizacja projektu przyczynia się do wzmacniania wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, opartej o bogate zasoby kulturowe i przyrodnicze. Jego celem jest również poprawa jakości zarządzania rozwojem turystyki, podniesienie jakości świadczonych usług oraz zracjonalizowanie prowadzonych działań marketingowych na poziomie lokalnym i regionalnym tak, aby ułatwić zarządzanie i promocję tzw. regionów turystycznych wykraczających poza granice administracyjne.

Więcej na stronie internetowej: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/ – zachęca Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *