Port Gdynia. Testowane jest nowe połączenie morskie Finlandia – Gdynia – Anglia. Zmodernizowane zostaną nabrzeża: Czeskie, Rumuńskie, Stanów Zjednoczonych, a także rampy załadowcze

Fot. Kazimierz Netka.

Port Gdynia chce rozwijać połączenia ro-ro – transport statkami ładunków tocznych i pojazdów (np. samochodów osobowych, ciężarówek, wagonów kolejowych)

Połączenia ro-ro to jeden z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwany przez Port Gdynia. Przy nabrzeżu Rumuńskim zacumował niedawno wyjątkowo duży statek armatora FINNLINES o nazwie FINNSUN. Port Gdynia posiada już od wielu lat regularne połączenia liniowe z fińskimi portami. Statki odwiedzają port 4 razy w tygodniu – wynika z informacji, które przekazała nam Anna Pogorzelska – Kierownik Projektu w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Oto ciąg dalszy komunikatu:

Tym razem testowane jest zupełnie nowe połączenie. FINNSUN ma za zadanie przetransportować m. in. papier bezpośrednio z Gdyni do angielskiego portu Tilbury. FINNSUN został zbudowany w  2012 roku i aktualnie pływa pod banderą Finlandii. Jest to statek pasażersko-towarowy przystosowany do przewozu pasażerów oraz ładunków i pojazdów (samochodów osobowych, ciężarówek lub wagonów kolejowych). Liczy ponad 218 m długości i posiada linię ładunkową o długości ponad 4 km.

Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro-ro. Aktualnie w Porcie Gdynia trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności dla inwestycji związanej z modernizacją nabrzeży: Czeskiego, Rumuńskiego, Stanów Zjednoczonych i ramp ro- ro.

– Stale udoskonalamy naszą infrastrukturę, by przyciągać do naszego portu nowych partnerów. Zawinięcie statku FINNSUN to wyraźny sygnał, że nasze działania związane z planami rozwoju terminala ro-ro są uzasadnione, oraz że jako Zarząd Portu elastycznie reagujemy na potrzeby branży, dostosowując naszą ofertę do zmieniających się wymagań – komentuje Adam Meller – Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Fot. Kazimierz Netka

Zawinięcie do Gdyni statku FINNSUN ma charakter testowy, co w przyszłości może zaowocować kolejnym stałym połączeniem – poinformowała Anna Pogorzelska – Kierownik Projektu w Dziale Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.