Fot. z Archiwum portów Gdańsk i Gdynia.
Sezon wycieczkowców w trójmiejskich portach rozpocznie się już w kwietniu. Do Gdyni 24 kwietnia zawinie MSC Poesia. Cztery dni później w Gdańsku pojawi się MS Magellan.
Seatrade Cruise Global w Miami w USA to najważniejsze światowe wydarzenie branży turystyki morskiej. Po raz kolejny uczestniczyli w nim delegacje Portów Gdańsk i Gdynia. Trójmiejskie porty reklamują Polskę hasłem „Destination Poland”.
Fot. z Archiwum portów Gdańsk i Gdynia
Targi oraz towarzysząca im konferencja odbywają się co roku w Miami na Florydzie. Łączą ponad 11 000 profesjonalistów i ponad 70 linii wycieczkowych wokół jednego przesłania: poczuć się na morzu jak w domu – poinformowali nas Agata Kupracz – rzecznik prasowy, Dział Marketingu i Komunikacji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i Marcin Wojciechowski – kierownik ds. promocji i komunikacji, Dział Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w komunikacie przekazując też wypowiedzi:
– Port Gdynia, którego możliwości pozwalają na przyjmowanie największych statków turystycznych pływających po Bałtyku, jest bramą do Pomorza i całej Polski – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Udział delegacji Portu Gdynia w targach Seatrade Cruise Global umożliwia zaprezentowanie posiadanego przez port potencjału w tym zakresie. Spotkaliśmy się ze znacznym zainteresowaniem zarówno ze strony armatorów, jak i agencji wycieczkowych. Jest to dowód uznania dla potencjału naszej infrastruktury oraz usług świadczonych przez port. W roku 2018 na wycieczkowcach przypłynęło do Gdyni przeszło sto tysięcy turystów, którzy stali się ambasadorami naszego kraju, stymulując gospodarkę regionu, robiąc zakupy oraz korzystając z atrakcji turystycznych Pomorza.
Fot. Tadeusz Urbaniak/Archiwum Zarządu Morskiego Portu Gdynia
Na targach, jak co roku, obecni są przedstawiciele m.in. największych na świecie armatorów statków pasażerskich, tour operatorzy, firmy świadczące usługi z zakresu wyposażenia statków pasażerskich, organizatorzy wycieczek branży turystycznej i porty morskie.
– W tym roku do Portu Gdańsk zawinie jeszcze więcej wycieczkowców niż w latach ubiegłych. Rosnąca liczba turystów docierających do Polski morzem to nie tylko pieniądze dla portów, miast i regionu, ale przede wszystkim świetna promocja Polski wśród zagranicznych turystów. I właśnie po to jesteśmy w Miami – żeby reklamować Polskę jako kierunek turystyczny – mówi Marcin Osowski, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Portom w Miami towarzyszyła Gdańska Organizacja Turystyczna, która zachęcała uczestników targów do odwiedzenia Pomorza – jego atrakcji i zabytków. Zwykle po dobiciu do brzegu pasażerowie wycieczkowców jadą zwiedzać Trójmiasto, Malbork lub udają się na wycieczkę w głąb Kaszub. W Miami Organizacja Turystyczna przedstawia potencjał turystyczny regionu, by zainteresować nim jeszcze większa liczbę podmiotów zajmujących się turystyką morską.
Fot. z Archiwum Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Tegoroczny sezon wycieczkowców w trójmiejskich portach rozpocznie się już w kwietniu. Do Portu Gdynia już 24 kwietnia zawinie MSC Poesia, pływająca pod panamską banderą. Cztery dni później w Porcie Gdańsk pojawi się MS Magellan.
Dokładne awizacje, zawierające nazwy jednostek, długość i terminy zawinięć, można znaleźć na stronach internetowych portów:
Portu Gdynia: https://www.port.gdynia.pl/pl/wydarzenia/wycieczkowce/1381-wycieczkowce-2019
Port Gdańsk: http://www.portgdansk.pl/zegluga/statki-awizowane-na-2019-r – wynika z informacji, które przekazali nam Agata Kupracz – rzecznik prasowy, Dział Marketingu i Komunikacji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i Marcin Wojciechowski – kierownik ds. promocji i komunikacji, Dział Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Może warto w tym roku zachęcić turystów z wycieczkowców, by odwiedzali Pelplin – miasto na Kociewiu, gdzie w Muzeum Diecezjalnym można obejrzeć Biblię Gutenberga – reprint jednej z pierwszych, wydrukowanych w Europie ksiąg. Oryginał też znajduje się w Pelplinie i jest jedną z najcenniejszych ksiąg świata.
(K.N.)
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl