Rozpoczęła się autocertyfikacja higieniczna obiektów noclegowych. Polska Organizacja Turystyczna  przygotowuje krajową i zagraniczną kampanię promującą obiekty, które poddadzą się certyfikacji w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. O swych standardach informuje Dworek Prawdzic, nad Bałtykiem

Źródło ilustracji: Polska Organizacja Turystyczna.

Ponad 80 procent turystów planując urlop, zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne

Zabezpieczenie przed koronawirusem jest podstawowym atutem obiektu turystycznego, przyjmującego urlopowiczów. Od tego zależy, czy goście zechcą przyjechać. Oto na przykład, jakie standardy obowiązują w Dworku Prawdzic

Fot. Kazimierz Netka

w miejscowości Niechorze, na środkowym wybrzeżu naszego morza:

Pragniemy Was zaprosić do rezerwacji pobytów wakacyjnych. Wdrożyliśmy zasady pozwalające na bezpieczny i spokojny wypoczynek. Basen, jacuzzi oraz Medical Spa są do Państwa dyspozycji. W związku z licznymi pytaniami, poniżej szczegółowy opis nowych zasad bezpieczeństwa:

Jadalnia: Dezynfekcja rąk przy wejściu do jadalni;  bezpieczna odległości 1,5m między stolikami; nakryty stół i zapalona świeczka wskazują na przeprowadzoną dezynfekcję; stosowanie przez kelnerkę jednorazowych rękawiczek, maseczki oraz przyłbicy; recepcja prowadzi harmonogram posiłków zapewniający bezpieczną liczbę osób na jadalni; wskazane przez Gościa potrawy są bezpiecznie wydawane przez kelnerkę; po każdym Gościu następuje dezynfekcja stołów i krzeseł.

Basen, jacuzzi, sala fitness, medical spa: Dezynfekcja rąk przy wejściu do Medical SPA; udostępnianie siłowni, basenu i jacuzzi dla ograniczonej ilości max. 6 osób wg ustalonego z Recepcją harmonogramu; mycie i dezynfekcja w/w pomieszczeń po każdym Gościu – zapewnia administracja Dworku Prawdzic Niechorze.

Takie postępowanie wpisuje się w akcję „Autocertyfikacja”, zainicjowaną przez Polską Organizację Turystyczną (POT). O szczegółach poinformował nas Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej:

Głównym celem akcji jest zbudowanie zaufania gości do stanu bezpieczeństwa polskich obiektów noclegowych. Nie mniej ważne jest również szerzenie dobrych praktyk wśród gestorów bazy noclegowej. Program opiera się na autocertyfikacji w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W ciągu kilku tygodni planowana jest krajowa i zagraniczna kampania promująca obiekty, które poddadzą się certyfikacji.

Z badania zleconego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że w obecnej sytuacji, aż 82% turystów podczas wyjazdu zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Obiekty, które wyróżnią się na tym polu mogą zyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Dlatego POT wychodząc naprzeciw tym wynikom stworzyła Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych, którego celem było przygotowanie programu autocertyfikacji oraz opracowanie programu dalszych działań.

Dzięki otwarciu obiektów noclegowych i restauracji turystyka krajowa zaczyna się odradzać. To optymistyczna perspektywa przed czerwcowym długim weekendem i wakacjami. Zdajemy sobie sprawę, że nadal najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów i pracowników obiektów turystycznych, dlatego wspólnie z branżą wypracowaliśmy program autocertyfikacji obiektów noclegowych i lokali gastronomicznych znajdujących się w nich. Mamy bowiem świadomość, że zaufanie to podstawa, zarówno w życiu, jak i w biznesie, jakim jest turystyka. Zapraszamy do rejestracji na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Źródło ilustracji: Polska Organizacja Turystyczna

Autocertyfikacja przygotowywana przez POT jest bezpłatna i dobrowolna, a akwizycja do programu będzie ciągła. Do Polskiej Organizacji Turystycznej może się zgłosić każdy obiekt noclegowy działający legalnie, który po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków będzie mógł przystąpić do programu „Obiekt Bezpieczny Higienicznie”. Lista autocertyfikowanych obiektów będzie dostępna na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl i będzie systematycznie aktualizowana. Obiekt, który podda się certyfikacji będzie mógł używać znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie” w działaniach marketingowych. W kolejnym etapie projektu regionalne i lokalne organizacje turystyczne przeprowadzą wizytacje losowo wybranych obiektów. W przypadku niestosowania się obiektu do wytycznych, których stosowanie deklarował, zostanie mu odebrane prawo do używania znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie” oraz zostanie usunięty ze strony prezentującej obiekty biorące udział w akcji.

Wierzę, że prace które są prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną wpłyną na poszerzenie wiedzy i zaufania, a przede wszystkim pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach turystycznych. Dzięki temu goście będą mogli korzystać z tych informacji i dokonywać świadomych wyborów. Wspólnie uda nam się odzyskać zaufanie gości, jednocześnie dbając o zachowanie wytycznych. Tylko w ten sposób możemy pokonać epidemię i wrócić do nieco zmienionej już normalności dodała Barbara Podwysocka, dyrektor pionu bezpieczeństwa w spółce Polskiego Holdingu Hotelowego stojąca na czele Zespołu Branżowego ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych.

W najbliższym czasie Zespół Branżowy ds. Autocertyfikacji Hoteli i Obiektów Noclegowych wraz z lekarzem epidemiologiem dr n. med. Pawłem Grzesiowskim będzie pracował nad przygotowaniem dobrych praktyk oraz procedur podpowiadających jak przedstawiciele obiektów noclegowych mają reagować w różnych sytuacjach. Wypracowane rozwiązania będą powszechnie dostępne dla branży.

W kolejnym tygodniu rozpoczyna się jednocześnie cykl webinarów z lekarzem epidemiologiem dla poszczególnych rodzajów obiektów noclegowych. Jako pierwszy, we wtorek 9 czerwca odbędzie się webinar dla gospodarstw agroturystycznych.

POT przewiduje wsparcie marketingowe dla obiektów zarejestrowanych w programie. Kampania promocyjna ma być prowadzona zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych, wraz z otwieraniem się granic. Należy się spodziewać, że w szczególności dla turystów zagranicznych zapewnienie o spełnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego będzie jednym z kluczowych czynników decydujących o decyzjach zakupowych – poinformował Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *