Technologia RFID w procesie inwentaryzacji. Sprawdzanie liczby przedmiotów w magazynach może trwać wiele godzin. Proces ów da się znacząco skrócić. Informuje o tym spółka Sescom. Wspomnianą metodę można wykorzystać również do poszukiwań i ewidencji ludzi…

Źródło ilustracji: Sescom.

Wystarczy odpowiednia nitka wszyta w ubranie…

RFID to technologia umożliwiająca automatyczną i zdalną identyfikację przedmiotów, za pośrednictwem fal radiowych, która znacznie poprawia sprawność operacyjną sklepów, magazynów oraz wspiera komfort klientów. Etykiety przymocowane do przedmiotów, zwane tagami, wysyłają sygnały radiowe, które są odbierane i interpretowane przez czytnik. Zdalna metoda zbierania informacji znacznie przyśpiesza proces inwentaryzacji towarów. W zależności od modelu urządzenie jest w stanie odczytać ponad tysiąc znaczników w ciągu jednej sekundy. Następnie informacje, które pozyska, przesyła do bazy danych, gdzie można je wykorzystać zgodnie z potrzebami – poinformowała Agnieszka Staniszewska – Senior Media Relations Manager w Personal PR:

Stosowanie technologii RFID podczas procesu inwentaryzacji gwarantuje, że ewidencja przebiegnie dużo sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar zgodnie z zapotrzebowaniem.  

Technologia RFID stanowi ważny element pozwalający utrzymać optymalny proces zakupowy oraz logistyczny. Tagi stanowiące nieodłączny element RFID, mogą mieć najróżniejszy kształt: od papierowej metki po nitkę wszytą w ubranie. Wdrażając technologię RFID, otrzymujemy kompletną informację o posiadanym towarze oraz środkach trwałych. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany sklepowe i magazynowe są pod pełną kontrolą systemu – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.

Inwentaryzacja w obiektach handlowych oraz w magazynach jest niezwykle ważnym i niezbędnym procesem. Bez wsparcia technologii RFID staje się jednak problematyczna za względu na konieczność zaangażowania większej liczby personelu, ryzyko pomyłek oraz długi czas operacyjny.

– Proces inwentaryzacji 30 tysięcy sztuk towaru trwa mniej więcej 10 godzin. Do pracy zaangażowanych powinno być około 10 osób, które inwentaryzację mogą zacząć dopiero po zamknięciu sklepu. Korzystając z technologii RFID, inwentaryzacja zajmie niespełna dwie godziny, przy zaangażowaniu do pracy tylko dwóch osób. Warto zaznaczyć, że w sklepach korzystających z RFID częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji jest dużo większa. Czas inwentaryzacji środków trwałych przy wykorzystaniu technologii RFID można skrócić nawet o 80 procent. Wszystko zależy od powierzchni sklepu i dostępności do np. kas, regałów, klimatyzatorów. W Sescom zapewniamy optymalny dobór sprzętu, wykorzystując kilka rodzajów znaczników o różnych parametrach. W ramach współpracy z klientem odpowiadamy za instalację oraz serwisowanie systemu RFID – dodaje Paweł Trojanowski.

Stosowanie technologii RFID w inwentaryzacji pozwala:

– zdobyć kompleksową wiedzę o majątku trwałym,

– zaoszczędzić znaczną liczbę roboczogodzin,

– sprawnie monitorować i zarządzać wyposażeniem, np. w zakresie przesunięć między placówkami,

– wykonać ją pracownikowi, który nie posiada wiedzy o rodzaju środków trwałych, ich specyfiki czy lokacji.

Ponadto technologia RFID i system SES Matic zapewniają historię lokalizacji danego wyposażenia, która jest niezwykle przydatna w sytuacjach kryzysowych, gdzie niezbędne jest podanie szczegółowych danych na temat wyposażenia w danej lokalizacji. Istotną kwestią jest również możliwość zbudowania bazy danych o wartości i stanie elementów majątku dla celów księgowych, jak i zbudowanie systemu zarządzania zdarzeniami serwisowymi bazującego na identyfikacji w technologii RFID.

O spółce:

Sescom to spółka technologiczna, działająca głównie w obszarze usług technicznego Facility  Management, mocno skoncentrowana na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy, a także potrzebach otoczenia związanych ze zrównoważonym rozwojem. Od 2008 roku świadczy kompleksowe usługi dla sieci handlowych. Zapewnia utrzymanie techniczne, optymalizację procesów operacyjnych i pomocniczych oraz efektywność energetyczną z wykorzystaniem zeroemisyjnych źródeł energii. Łączy bezpieczeństwo i standardy jakościowe z indywidualnie projektowanymi rozwiązaniami. W 2021 roku zrealizowała zlecenia dla ponad 350 klientów z 24 krajów Europy. Spółka Sescom S.A. od 2013 roku notowana jest na GPW w Warszawie – poinformowała Agnieszka Staniszewska – Senior Media Relations Manager w spółce Sescom.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *