Na zdjęciu: Umowę podpisują: prezydent Gdyni Wojciech Szczurek (z lewej) oraz Jarosław Wielopolski, prezes zarządu biura projektów Multiconsult Polska. Fot. Jerzy Uklejewski
W gdyńskich dzielnicach Chyloni i Cisowej na ulicach Puckiej, Północnej i Piaskowej są trzy przejazdy kolejowe z zaporami, znacznie ograniczające płynność ruchu pojazdów. Na otwarcie przejazdu przez tory – podniesienie barierek – trzeba czekać długie minuty, bywa, że nawet ponad 30 minut! Ale oto już w tej materii ma się coś zmienić.
Ruszyły formalności związane z utworzeniem połączenia drogowego, które znacznie odmieni skomunikowanie z północnymi dzielnicami Gdyni. Podpisano umowę z firmą Multiconsult Polska sp. z o.o. dotyczącą opracowania programu funkcjonalno-użytkowego dla inwestycji pn. „Budowa wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej nad torami kolejowymi”.
– Wybudowanie wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej to bardzo ważna dla Gdyni inwestycja, umożliwi likwidację przejazdów kolejowych z zaporami, a tym samym znacznie usprawni ruch i poprawi bezpieczeństwo w północno-zachodniej części miasta. To nie tania inwestycja ale ważna dla mieszkańców Gdyni – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.Program funkcjonalno-użytkowy wykona biuro projektów Multiconsult Polska sp. z o.o. z Warszawy za 138 tys. złotych. Czas na realizację umowy wynosi 14 tygodni od jej zawarcia. Umowę podpisali prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz Jarosław Wielopolski, prezes zarządu biura projektów Multiconsult Polska.
A po podpisaniu umowy czas na pamiątkowe zdjęcie władz miasta Gdyni z szefostwem biura projektów Multiconsult Polska Fot. Jerzy Uklejewski
Nowy wiadukt, który powstanie przy współpracy z PKP, ma być wzniesiony nad liniami kolejowymi oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej. Cała inwestycja obejmować będzie oprócz wykonania wiaduktu, także likwidację dwóch przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę infrastruktury kolejowej – by nie kolidowała z infrastrukturą drogową, budowę i modernizację: dróg celem powiązania wiaduktu z siecią drogową, sieci energetycznych, ciepłowniczych, oświetleniowych, a także kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
W roku 2020 planowane jest wyłonienie generalnego wykonawcy oraz przeprowadzenie prac projektowych i uzyskanie niezbędnych pozwoleń. Rozpoczęcie robót przewidziane jest na rok 2021, zaś ich finał – na koniec 2022 roku. Za dwa lata, spokojnie, bez oczekiwania na przejazd pociągów, będzie można przejechać przez ulicę Pucką.
Jerzy Uklejewski
Czytaj również na portalu: netka.gda.pl