Na zdjęciu: M/v Gute. Źródło ilustracji: Stena Line.
Stena Line wprowadza czwarty statek na szlak żeglugowy między Gdynią i Karlskroną.
W 2016 roku Stena Line odnotowała znaczny wzrost przewozów frachtowych na trasie Gdynia – Karlskrona. Ten trend był widoczny także w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku.
W związku z rosnącym popytem na przewozy frachtowe operator promowy Stena Line wprowadzi czwarty statek na trasę Gdynia – Karlskrona (płd. Szwecja), już pod koniec wakacji – informują w komunikacie na ten temat Agnieszka Zembrzycka – rzecznik prasowy Stena Line Polska oraz Agnieszka Nowakowska – Lifestyle PR Director Public Relations Department w KonkretPR, przytaczając też wypowiedzi.
„- Trasa między Polską a Szwecją jest strategicznie bardzo istotna dla Stena Line. Ponadto stanowi ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią, stanowiąc Autostradę Morską. Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy stały wzrost popytu na nasze usługi przewozowe. Wierzymy, że trend ten się utrzyma. – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line” (cytat z komunikatu).
Na zdjęciu: M/v Gute. Źródło ilustracji: Stena Line.
Czwarty statek ma uzupełnić obecną flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz ro-paxa Stena Baltica. Nowy statek zostanie wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji, 28 sierpnia 2017. Będzie to m/v Gute, jednostka wyczarterowana od Gotlandsbolaget. Wraz ze statkami Stena Vision, Stena Spirit oraz Stena Baltica będzie oferował więcej miejsc dla przewozów frachtowych. Nowa jednostka ma linię ładunkową o długości 856 metrów i będzie oferować miejsca do przewozu pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, podczas gdy pozostałe trzy statki przyjmują na swoje pokłady zarówno fracht, samochody osobowe, jak i pasażerów. Statek m/v Gute będzie wykonywał 8 rejsów w tygodniu.
Jeszcze przed wejściem m/v Gute na linię, Stena Line zwiększy częstotliwość kursowania swoich promów o 4 wypłynięcia na czas wakacji, kiedy prognozowany jest zwiększony popyt na przewozy pasażerskie i samochodowe. Po wprowadzeniu tych zmian, tygodniowa liczba rejsów między Gdynią a Karlskroną wzrośnie z 36 (okres wiosenny) do 40 (okres letni), a po wprowadzeniu na linię czwartej jednostki m/v Gute liczba ta zwiększy się do 44 wypłynięć tygodniowo. Oznacza to 3 lub 4 wypłynięcia z Gdyni do Szwecji, codziennie.
– Zauważamy niezmiennie wysoki popyt na przewozy. Jednak dla naszych klientów ważne jest nie tylko ile miejsc oferujemy, ale też jaką proponujemy częstotliwość rejsów i w jakiś sposób dopasowujemy się do ich potrzeb. Dzięki wprowadzeniu m/v Gute rozwiniemy pojemność frachtową linii i będziemy mogli w większym stopniu dostosować się do potrzeb naszych klientów przy zachowaniu wysokiej jakości usług, a to jest zgodne z przyjętą przez Stena Line strategią rozwoju. Chcemy w ten sposób utrzymać silną pozycję rynkową. Pomoże nam w tym nie tylko nowa jednostka, ale też odpowiednie wykorzystanie możliwości terminalu multimodalnego Baltic Port w Karlskronie, jak i przyszłego, nowego terminalu promowego w Porcie Gdynia, jako ważnych hubów transportowych zarówno dla pasażerów jak i frachtu. – powiedział Marek Kiersnowski (wypowiedź z komunikatu).
Pierwsze wypłynięcie jednostki M/V Gute zostało zaplanowane na 28 sierpnia br.
Na zdjęciu: M/v Gute. Źródło ilustracji: Stena Line.
m/v Gute:
Czas rejsu: 14 godzin
Długość: 138 metrów
Szerokość: 16 metrów
Pojemność (długość) ładunkowa: 865 m
Trochę więcej o Stena Line
Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 20 trasach łączących 10 krajów, posiada 35 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 12 mld koron szwedzkich. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).
W Polsce Stena Line jest obecna od ponad dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza ponad pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: Stena Vision i Stena Spirit. Trzeci statek na linii, Stena Baltica, jest przeznaczony głównie do przewozu ładunków.
Stena Line jest częścią grupy Stena Sphere należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy Stena Sphere sięgają 58 mld koron szwedzkich rocznie. Stena Sphere zatrudnia 19 000 pracowników na całym świecie – informują Agnieszka Zembrzycka – rzecznik prasowy Stena Line Polska oraz Agnieszka Nowakowska – Lifestyle PR Director Public Relations Department w KonkretPR.
(K.N.)