Dobry czas dla gdyńskiej turystyki. Według szacunkowych danych w 2019 roku Gdynię odwiedziło 3 121 000 osób

Na zdjęciu: Członkowie Gdyńskiej Rady Turystycznej zapoznali się z wynikami podsumowującymi miniony rok. Fot. Jerzy Uklejewski

Chociaż Gdynia, to młode miasto, liczy sobie 94 wiosen, ale jest tu co zwiedzać. Jest tu wiele miejsc, które przyciągają turystów. Gdyńska Rada Turystyczna podsumowała ubiegły rok, a ogólne stwierdzenie z tego podsumowania, to 2019 rok był dobrym czasem. Wszelkie wskaźniki, które obrazują gdyńską turystykę są lepsze od tych z 2018 roku.

Według szacunkowych danych w 2019 roku Gdynię odwiedziło 3 121 000 osób. Wielu turystów dotarło do „miasta z morza i marzeń” drogą morską. Do Gdyni zawinęło w sumie 12 241 różnego rodzaju jednostek. Łączna liczba osób na ich pokładach wyniosła 952 924. Do portu zawitały 943 promy z 682 590 osobami na pokładzie. Z kolei do gdyńskiej mariny przypłynęło 11 238 jachtów, a na nich 32 924 osoby. Było też 60 statków pasażerskich z 237 410 osobami na pokładzie. Rozwija się gdyńska baza noclegowa; w 133 obiektach (m.in. hotele, hostele, schroniska młodzieżowe) jest 5 028 miejsc noclegowych.

Gdyńskie muzea (m.in. Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Muzeum Marynarki Wojennej) i atrakcje (m.in. Akwarium Gdyńskie, Centrum Nauki Eksperyment, Dar Pomorza) odwiedziło łącznie 1 124 357 osób. Największym powodzeniem cieszyło się niezmiennie od lat Akwarium Gdyńskie, do którego zawitało 463 530 osób. Na drugim miejscu znalazło się Centrum Nauki Experyment, które odwiedziło 231 266 osób. Na podium jest też Muzeum Marynarki Wojennej z liczbą ponad 159 000 gości.

Wśród wydarzeń kulturalnych, które przyciągają największą liczbę gości z kraju i świata prym wiodą Oper’er Festival (110 000 osób) oraz Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (65 000 gości). Kolejne cieszące się sporą frekwencją wydarzenia to Cudawianki, Globaltica, Męskie Granie, Ladies’ Jazz Festiwal.  Natomiast jeśli chodzi o wydarzenia sportowe, to najwięcej osób, bo 300 tysięcy, uczestniczyło w pokazach Verva Street Racing. Na drugim miejscu uplasowały się pokazy lotnicze Gdynia AeroBaltic z 310 000 widzów. Trzecie wydarzenie, które przyciągnęło największą liczbę osób to Konkurs Lotów Red Bull. Na molo Południowym obejrzało go 80 000 osób. Wspomnieć tu warto o cieszących się powodzeniem maratonach: ENEA Ironman, ONICO Gdynia półmaraton.
Branża biznesowa coraz częściej wybiera Gdynię na miejsce spotkań. W 2019 roku w tym mieście zorganizowano ponad
2 tysiące kongresów, konferencji, targów, wystaw oraz wydarzeń korporacyjnych. Wzięło w nich udział ponad 177 tysięcy osób.

Na zdjęciu: W spotkaniu Gdyńskiej Rady Turystycznej podsumowującej 2019 rok uczestniczył wiceprezydent Gdyni Michał Guć. Fot. Jerzy Uklejewski

W spotkaniu przedstawicieli  Gdyńskiej Rady Turystycznej wziął udział wiceprezydent Gdyni Michał Guć, który nie tylko pochwalił turystyczne osiągnięcia ale też nadmienił by w tym roku skupić uwagę na utrwalaniu „tego trendu, abyśmy każdego roku zyskiwali kolejne kilkanaście procent lepszy wynik w liczbie odwiedzających nas gości. Chcemy, żeby Gdynia kojarzyła się jako ciekawe miejsce na spędzenie wolnego czasu czy to podczas urlopów czy wakacji i by równie ż odbierana była jako dobre miejsce do organizowania różnego rodzaju spotkań czy kongresów”.

Na zdjęciu: Dr hab. Anna Kalinowska-Żeleźnik przedstawiła prezentację eventową na spotkaniu Gdyńskiej Rady Turystycznej. Fot. Jerzy Uklejewski

Uczestnicy spotkania wysłuchali prelekcji „Event manager – rozwój profesji”, którą przedstawiła dr hab. Anna Kalinowska-Żeleźnik z Uniwersytetu Gdańskiego i ambasador Kongresów Polskich 2011. O projektach realizowanych przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) opowiedziała Anna Górska – wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej.

Jerzy Uklejewski

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *