Nowe Trendy w Turystyce. Superpromocja Radomia w Gdańsku, podczas konferencji: Nowe Trendy w Turystyce. Pytaliśmy też o unikatowe, polskie atuty. Na Kanał Elbląski wskazały osoby spoza uczestników konferencji. Rozstrzygnięto konkurs Tourism Trends Awards – wyłoniono najlepsze dokonania w rozwoju polskiego przemysłu czasu wolnego.

Fot. Kazimierz Netka

Wiemy, jak powinna rozwijać się jedna z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki: turystyka. Nowe kierunki wskazali wybitni specjaliści

Po raz kolejny Gdańska Organizacja Turystyczna zaprosiła reprezentantów przemysłu wypoczynku i podróży na unikatową debatę Nowe Trendy w Turystyce ‚2018, dotyczącą rozwoju działalności, dla wielu regionów będącej bardzo ważnym źródłem bi ogacenia się. Na obrady, w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, przyjechali reprezentanci z najróżniejszych regionów kraju.

 

Fot. Kazimierz Netka

Gości powitali m.in. Aleksandra Dulkiewicz – wiceprezydent Gdańska oraz Łukasz Wysocki – prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Konferencję prowadził red. Jarosław Kużniar – znany dziennikarz, podróżnik, biznesmen. Podczas inauguracji obrad, red. Jarosław Kuźniar zaproponował, by uczcić chwilą ciszy fakt zaproponowania radomskiemu lotnisku bycia portem zapasowym dla lotniska Okęcie w Warszawie. Zebrani powitali tę propozycję oklaskami i zapadło milczenie.

 

Fot. Kazimierz Netka

… Już zanosiło się, że polityka weźmie górę nad merytoryką. Na szczęście, praca od podstaw w polskiej turystyce trwa i to bardzo wytężona. Dowodzą tego wyniki konkursu pt. Tourism Trends Awards (TTA) rozstrzygniętego podczas konferencji. Okazuje się, ze mamy wiele do zaproponowania Nie tylko naszym rodakom na wakacje, urlopy i weekendy. Możemy zaimponować Europie i światu interesującymi ofertami kulturalnymi rekreacyjnymi, przyrodniczymi.

 

Fot. Kazimierz Netka

W kategorii Nowa oferta turystyczna TTA zwyciężyło Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu ze słynną Sztolnią Królowej Luizy. Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu zdobyło też Nagrodę Publiczności. Drugie miejsce przyznano Elitours Guides Eliza Wasiewicz.

 

Fot. Kazimierz Netka

W kategorii: Kampania produktu turystycznego zwyciężyła High Grade IS Sp. z o.o. Na drugim miejscu znalazła się gmina Olsztyn z Kampanią popularyzującą Mikołaja Kopernika i jego związki z Olsztynem i regionem.

W Kategorii Debiut Roku za najlepszy uznano Toruńskich Partaczy. Na drugiej pozycji znalazło się Centrum Konserwacji Wraków Statków z Muzeum Wisły w Tczewie, będące Oddziałem Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku.

W Kategorii IT dla turystyki wygrało Bidroom.com – platforma rezerwacyjna i społeczność łącząca podróżników i hotelarzy z całego świata. Tuż za nią jest AdvTrace – Adventure Trace – przenosząca znaną w biznesie technologię śledzenia pojazdów i pracowników na użytek prywatny w turystyce.

Postanowiliśmy sprawdzić, co uczestnicy konferencji NTT 2018 uznają za największe atuty Polski; za nasze unikaty w skali Europy i świata.

 

Fot. Kazimierz Netka

O dziwo, wiele osób uznało, że unikatowi są, na skalę naszego kontynentu, obywatele naszego kraju. Tak odpowiedzieli, z różnymi uzasadnieniami: Andrzej Bojanowski – prezes zarządu Związku Miast i Gmin Morskich; Zbigniew Canowiecki – prezydent stowarzyszenia Pracodawcy Pomorza; Łukasz Wysocki – prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

 

Fot. Kazimierz Netka

Krzysztof Otoliński – dyrektor Biura Promocji w Urzędzie Miasta Olsztyna, powiedział, że Polskę w świecie wyróżnia postać Mikołaja Kopernika. Aleksandra Pielechaty z Narodowego Muzeum Morskiego stwierdziła, że europejskim wyróżnikiem Polski w turystce jest Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie, połączone z Muzeum Wisły w tym mieście.

 

Fot. Kazimierz Netka

Pytaliśmy też osoby nieuczestniczące w konferencji Nowe Trendy w Turystyce ‘2018, o unikatowe w skali świata polskie oferty, obiekty, zabytki, nowoczesności. Paweł Konieczny – pracownik Europejskiego Centrum Solidarności wskazał na Kanał Elbląski – jedyny taki obiekt w świecie, ciągle czynny, liczący ponad półtora wieku.

Znamy inwestora, który wybuduje nową ikonę turystyczną Gdańska: Strefa Czasu Wolnego Nautilus!

Inwestycję, wspólnie z komunalną spółką Arena Gdańsk, zrealizuje PFI Future z Wrocławia. Obiekt Strefy Czasu Wolnego Nautilus ma być magnesem turystycznym, który przyciągnie nawet 2,5 mln gości rocznie.

 

Fot. Kazimierz Netka

W przeprowadzonym przez Arena Gdańsk konkursie na zagospodarowanie terenu inwestycyjnego przy Stadionie Energa Gdańsk najlepszą ofertę zaprezentowała właśnie firma PFI Future z Wrocławia, która zrealizowała m.in. budowę Afrykarium we Wrocławiu.

Inwestycja będzie jednym z największych przedsięwzięć o charakterze partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) realizowanym w Polsce. Koszt budowy całego kompleksu zawierającego oceanarium (Etap I inwestycji); egzotyczną lagunę z dostępem do kąpieli słonecznych przez 365 dni w roku; eksperymentarium; centrum edukacji 5D; strefę gastronomiczną; pasaż handlowy z tematycznymi sklepikami, galerię medyczną oraz 4* hotel z centrum konferencyjnym na 1000 osób (Etap II) to ok. 450 000 000 złotych.

Obecnie trwa proces uzyskiwania zgód korporacyjnych. Rozpoczęcie prac ziemnych związanych z realizacją inwestycji planowane jest pod koniec obecnego roku, a otwarcie Oceanarium nastąpi w 2022 roku. Pełne wizualizacje koncepcji znajdują się na stronie inwestora: http://pfi-future.eu/nasze-inwestycje/#inwestycje – poinformował nas Michał Brandt – starszy specjalista ds. promocji i marketingu biznesowego w Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

A teraz więcej szczegółów. Oto niektóre punkty programu Konferencji Nowe Trendy w Turystyce i tematyka wystąpień:

Godz. 9.15 – panel dyskusyjny: Zacznijmy od przyszłości – Debata z udziałem Aleksandry Dulkiewicz – wiceprezydent Gdańska, Krzysztofa Celucha – Celuch Consulting i Marka Nowary – PFI Future S.A.

 

Fot. Kazimierz Netka

Wodny Świat to nasza przyszłość! Tak przynajmniej było w przypadku niezapomnianego filmu z Kevinem Costnerem. W Gdańsku Wodny Świat jest bliżej niż nam się wydaje i na szczęście nie chodzi  o to, że zaleje nas morze… Dzięki projektowi „Nautilus Gdańsk” już za kilka lat sami będziemy mogli odkrywać najprawdziwszy wodny świat, pełen egzotycznych zwierząt i roślin. Wszystko w oceanarium, zaledwie 4 kilometry od centrum Gdańska. Jak wpłynie to na rozwój miasta a zwłaszcza turystyki?

O najnowszej, planowanej w Gdańsku inwestycji, opowiedział prezes PFI Future Marek Nowara, który tym samym zapoczątkuje dyskusję, na temat tego, jak Gdańsk i każde inne miasto, mogą zyskać dzięki podobnym projektom.

Krzystof Celuch poruszył tematy zaangażowania branży spotkań w wykorzystanie nowoczesnych obiektów oraz występujących w niej, najaktualniejszych trendów.

Konkurs Tourism Trends Awards:

Krzysztof Otoliński – dyrektor Biura Promocji i Turystyki / Gmina Olsztyn: Kampania popularyzująca Mikołaja Kopernika i jego związki z Olsztynem i regionem. Florencja ma Michała Anioła, Wiedeń – Wolfganga Amadeusza Mozarta, a Olsztyn – Mikołaja Kopernika! Ten, który przed pięcioma wiekami „wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”, dziś jest motorem napędowym promocji turystycznej stolicy Warmii i Mazur. Zachęcamy do fascynującej podróży śladami największego Polaka w historii. W Olsztynie jest ich sporo, a o najważniejszym opowie Państwu nasz spot video.

Marketing nieoczywisty atakuje

Uczestnicy: Julia Izmałkowa, Magdalena I Bartłomiej Daniłoś, Wioletta Wabnic, Dominika Olszyna.

Fot. Kazimierz Netka

Oto zakres zagadnień:

„Jestem Twoim ojcem Luke…” – wszyscy znamy tę słynną scenę. Prawda bywa bolesna, ale bez wątpienia ustawia nas na właściwych torach działania. O tym czy warto ulegać trendom, jakich technologii użyć oraz czym się inspirować tworząc marketing – to i wiele więcej podczas panelu Marketing Nieoczywisty. Dołącz do nas i zadecyduj na jaką stronę mocy przejdziesz!

Truth is better than trends.

90% osób, które są na tej konferencji, czyta, myśli i robi wszystko, żeby być najlepszym w swojej branży. Ale nie każdy może być najlepszy. Ten, kto wybija się do przodu, nie czyta tego, co czytają inni, nie sprawdza najnowszych trendbooków, a zamiast powierzchownych wskazówek, którymi się karmią wszyscy – szuka prawdziwego zrozumienia. Zrozumienie pochodzi z trzymania ręki na pulsie społeczeństwa, kiedy zamiast dzielić ludzi na segmenty generacyjne, które w rzeczywistości nawet nie istnieją i zamiast przewidywać co, kto, kiedy i jak zrobi w przyszłym roku, bo ci najlepsi – szukają wglądu w sytuację obecną. Cechuje ich zrozumienie prawa konsekwencji: wszystko, co spotka nas jutro – jest wynikiem decyzji podjętych dzisiaj. Przewidywanie jutra wynika z genialnego zrozumienia dzisiaj. Dlatego zaprezentuje 3 nie trendy, ale 3 głębokie prawdy na temat współczesności i pokażę, w jaki sposób wpływają one na branżę turystyczną i jak można je wykorzystać, żeby przewidywać lepsze jutro.

10.15 – Magdalena i Bartłomiej Daniłoś – małżeństwo marketerów, które zamiast klasycznej telewizji ogląda godzinami treści na YouTube. Małżeństwo marketerów, które zamiast klasycznej telewizji ogląda godzinami treści na YouTube. Video efemeryczne – jak zbudować skuteczną strategię video marketingową za pomocą „Stories” na Facebooku i Instagramie.

Ulotne treści video podbiły serca użytkowników social media w ostatnich miesiącach. Niespełna połowa osób korzystających z Instagrama stworzyła w roku 2017 swoje „stories”. Jak zatem przekuć popularność tego narzędzia na skuteczną komunikację w branży turystycznej? Podczas prelekcji dowiesz się jakie działania video możesz wdrożyć od zaraz wykorzystując ulotne treści w serwisach Instagram i Facebook. Prezentacja w całości oparta będzie o dobre praktyki w branży travel z całego świata.

10.45 – Wioletta Wabnic & Dominika Olszyna – Wirtualna Polska: Jak wzbudzać pragnienie i napędzać sprzedaż w turystyce? Praktyczne porady dla branży turystycznej. Co to są rozwiązania natywne? Dlaczego natywność lepiej się sprawdza niż inne formy reklamy digital? Jaką rolę w natywności pełni reklamodawca. Przewodnik jak stworzyć udaną kampanię natywną online w turystyce

Konkurs TTA

 

Fot. Kazimierz Netka

Aleksandra Pielechaty – Muzeum Morskie w Gdańsku „Muzeum Wisły i Centrum Konserwacji Wraków Statków” W 2016 roku otworzyliśmy nowy oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku – Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie. W 2017 roku dokonaliśmy koniecznych i sporych zmian: w ofercie, w organizacji, w sposobie myślenia o nowoczesnym muzeum dla gości. Zadebiutowaliśmy raz jeszcze w zupełnie innym formacie. Jak nam się to udało? O zmianach tych opowiedziała Aleksandra Pielechaty z Działu Promocji NMM.

11.35 – Marketing kierunku – veni, vidi, vici.

Uczestnicy: prof. UG dr hab. Robert Bęben, Olivier Ponti, Burkhard Kieker, Łukasz Wysocki: „Kości zostały rzucone” powiedział Juliusz Cezar przekraczając Rubikon, po czym zmienił historię Imperium. Wiele się od tego czasu wydarzyło, jednak prawie 2 tysiące lat później wciąż obowiązuje ta sama zasada – aby być skutecznym trzeba zrobić ten pierwszy, często najważniejszy krok. Jak nie zbłądzić promując swoją destynację? Czym się kierować i na jakich informacjach opierać, aby nie był to krok w złą stronę? Na te i inne pytania odpowiedzą nasi eksperci. Wyzwanie godne prawdziwego Cezara (tylko, gdyby nie Ci uparci Galowie…)

 

Fot. Kazimierz Netka

Burkhard Kieker – Chief Executive Officer of Berlin Tourismus & Kongress GmbH, Brand Berlin – From Walled City to World City:

Tourism & Congress Statistics; Come Back Story: Like a phoenix from the ashes Brand Berlin: Berlin 365/24, Acceptance in Tourism – visitBerlin´s approaches: HIER in Berlin Tour; meet & change; going local app; dialogue with locals, … So, welcome to Berlin, the city of freedom.

Łukasz Wysocki – President of the Board of Gdansk Toursim Organization:

All about brand. Do it Visit Gdansk way. A recognizable brand carries incredible potential. That’s an old truth known to all who run companies. One, that also applies to other industries, including tourism.  A good brand is a key to attracting customers and in a sense, after some time, starts to work by itself provided it’s adequately supported. Not a big deal if you inherit a strong brand. But what if you have to create one from the scratch? Well, long story short: not easy, but possible. Even a must! Łukasz Wysocki, Gdansk Tourism Organization CEO, will tell you exactly how VisitGdansk – an official tourism brand of over 1000 year old Gdansk, was created. How it’s maintained and how the city profits thanks to it.

Olivier Ponti – Manager Research at Amsterdam Marketing / Chairman Research & Statistics Working Group at European Cities Marketing: From data to action: how do you do that? In the Digital Age, data is king. But what to do with all this data? How to translate it into concrete actions likely to improve the performances of companies and destinations alike? (Big) data expert Olivier Ponti has been struggling with these questions for the past 15 years. The real-life solutions he has experimented in Amsterdam and Paris have delivered clearly identifiable results and provide food-for-thoughts for other major European metropolises. In his presentation, Olivier Ponti will show through a great variety of examples drawn from his own experience how data can be a major game-changer, and that making the most of it may be less a matter of tools than a way of thinking.

Robert Bębęn / University of Gdansk, Associate Professor/ Brunon Synak Pomeranian Science Institute. From data to action: how do you do it in Poland?

Debate: Burkhard Kieker, Olivier Ponti, Robert Bębęn, Łukasz Wysocki

Konkurs TTA

Magdalena Pal / Muzeum Górnictwa Węglowego Sztolnia Królowa Luiza Sztolnia Królowa Luiza to unikatowy na skalę Europy kompleks podziemny. W oryginalnych przestrzeniach można poznać Śląsk i mieszkańców oraz zobaczyć ślady wielkiej rewolucji przemysłowej. Podróż Sztolnią to niezwykła rodzinna przygoda i ogrom emocji.

Eliza Wasiewicz / Elitours Guides

Zwiedzanie Gdańska ekologicznym retro pojazdem o napędzie elektrycznym. Licencjonowany przewodnik – kierowca odbiera max. 7 turystów i na trasie: MIIWŚ, Stocznia, Góra Gradowa, ECS i Stare Miasto opowiada o historii ww. miejsc. Przewodnik wykorzystuje innowacyjne metody przekazu informacji jak tablet ze zdjęciami i filmami, audioguidy w 6 językach. Dodatkową atrakcją jest degustacja Goldwassera i zdjęcie z polaroida dla każdego uczestnika.

www.retrotourgdansk.pl

Marcin Wesołowski – Director of Operations /Bidroom.com Bidroom.com to rewolucyjne rozwiązanie dla branży turystycznej. Połączenie metawyszukiwarki pobierającej ceny hoteli z największych portali rezerwacyjnych oraz systemu, który automatycznie nakłada zniżki, ustawione przez hotelarzy, stanowi złoty środek dla zmęczonych prowizjami hotelarzy i poszukujących najlepszych ofert gości.

Michał Krzywda – AdvTrace

AdvTrace przenosi dobrze znaną w biznesie technologię śledzenia pojazdów i pracowników na użytek prywatny w turystyce. Dzięki temu podróżująca osoba może zaangażować widzów udostępniając swoją lokalizację i media w czasie rzeczywistym. To nowy poziom rozrywkowego podróżowania odpowiedni w czasach zdominowanych przez szybki dostęp i media społecznościowe.

Nowe technologie – powrót do przyszłości

13.45 – Goście Natalii Hatalskiej: Viloletta Hamerska/Etirez, Tomasz Nadolny: Wszyscy wiemy, że przyszłość niesie zupełnie nowe, rewolucyjne rozwiązania. Ale, ale… czy oby na pewno? Może to po prostu ulepszone wersje tego co już znamy? A może stoimy u progu kolejnej technologicznej rewolucji? Sam filmowy doktor Emmet Brown miałby problem z odpowiedzią na te pytania, dlatego my wspólnie z naszymi prelegentami, zastanowimy się nad tym, podczas wyjątkowego panelu, w którym „powrócimy do przyszłości”.

„Czy niedługo wakacje zorganizuje nam automat?”

Sztuczna inteligencja, boty, Big Data już od lat zmieniają przemysł czasu wolnego i zmieniają również zachowania podróżujących. Rola technologii będzie wzrastać, przyjrzyjmy się jednak do jakiego stopnia? Spróbujmy przewidzieć czy automaty zastąpią ludzi? W jakim kierunku zmieniać się będzie funkcjonowanie branży turystycznej i przemysłu czasu wolnego? Gdzie maszyna radzi już sobie lepiej niż człowiek, a gdzie wciąż jeszcze bez interwencji człowieka nie udaje się zorganizować satysfakcjonującego wypoczynku? Czemu nie można zapobiec, do tego należy się lepiej przygotować.

 

Fot. Kazimierz Netka

15.20 – Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród w konkursie Tourism Trends Awards 2018, losowanie nagród grywalizacji w Strefie Wystawcy.

15.50 – Zarządzanie talentami (nie) tylko dla orłów)

Zgrana drużyna to podstawa – wie o tym każdy. Nie ważne czy pracujemy w „open space”, czy z Clintem Eastwoodem zdobywamy niemiecką fortecę w górach. Zbiór indywidualności, z największymi nawet talentami i wiedzą, traci lwią część swojej skuteczności, jeśli nie jest zgranym zespołem. O tym jak taki zespół budować oraz jak go utrzymać i pomóc w realizacji osobistych celów każdego członka, opowiemy podczas panelu Zarządzanie Talentami.

Masz 168 godzin, świadomie je wykorzystaj – jak być panem swojej uwagi, czasu i motywacji w świecie ciągłych bodźców Masz 168 godzin w tygodniu. Co z nimi robisz? Czy wiesz jak spędzasz czas? A może masz tylko iluzję i wrażenie, że czas ucieka. Pora coś z tym zrobić. NIE uczyć się zarządzania czasem, ale uczyć się świadomego, uważnego, rozważnego korzystania z czasu. Z każdej chwili. Tak, by doprowadzić do sytuacji, gdy każda minuta będzie twoim świadomym wyborem. Nie nauczę cię sztuczek, bo w nie nie wierzę. Wierzę w naukę i naukowe sposoby szlifowania rzeczywistości. Nie dowiesz się więc niczego o wielozadaniowości i wyskrobywaniu minut w ciągu dnia. Dowiesz się wiele o tym, co jest ważne dla ciebie. I jak na to znaleźć świadomie czas.

16:20 – 16:50 – Panel dyskusyjny – Moderator: Anna Strzałkowska, Sylwia Gadomska, Piotr Bucki: Dream team – pozwól sobie być innym, pozwól innym być sobą. Dyskusja o współpracy w pracy, biorąc pod uwagę różnice charakterów, osobowości, temperamentów i stylu  działania. A także o tym, jak życie osobiste może wpłynąć na życie zawodowe  oraz  jak zachować  balans praca – życie osobiste.

 

Fot. Kazimierz Netka

A jakie są najnowsze trendy? Przedstawiła je m.in. Natalia Hatalska. Oto dziesięć z nich, które warto wziąć pod uwagę, przygotowując oferty turystyczne i starając się spełniać życzenia gości: 1. Nowoczesne, nowe rodziny: 2+2, 1+1; 14 procent polskich dzieci jest wychowywanych tylko przez mamy. 2 Slow travel – zrównoważone podróżowanie. 3. Różnorodność.4. Lokalności, trendy antyglobalistyczne, neonacjonalistyczne, autentyczność, patriotyzm. 5. Zmysły: smak, dotyk, węch, wzrok, słuch. Szwecja: pobyty 72-godzinne w przeszklonych kabinach w lasach. 6. VR/AR – wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. 7. Weareabledivices – urządzenia zakładane na ręce ułatwiające szybki dostęp; otwieranie pokoi, kupowanie. 8. Internet rzeczy (IoT – internet of things). 9. Interfejsy konwersacyjne, np. Alexa. 10. AI – sztuczna inteligencja – trend ów jednak jest w obszarze innowacji, choć 70 procent już AI wdraża.

Kazimierz Netka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.