Systemy RFID – sposób na zwiększanie bezpieczeństwa ludzi, towarów, pojazdów.  Więcej na temat korzyści jakie technologia ta dostarcza biznesowi, będzie można dowiedzieć się 4 października 2019 roku, podczas webinaru – konferencji internetowej.

Fot. z Archiwum ISS RFID

Uszczelnianie firm i zwiększanie kontroli procesów w przedsiębiorstwach

Towary są pod coraz ściślejszą kontrolą. Nie muszą być nadzorowane przez strażnika w magazynie. Obserwowanie trasy przemieszczania się produktu jest możliwe z oddali. Jeśli przedmioty śledzi się na odległość, to w podobny sposób da się „podążać” za ludźmi. Każdy z nas, może być pod stałą, ścisła obserwacją, a niektórzy być może już znajdują się pod ową niezwykłą opieką. To nic dziwnego, wszak już w 1948 roku przewidział to George Orwell i opisał w książce pt. „1984” (tytuł oryginalny: Nineteen Eighty-Four).

Jak odbywa się opiekowanie na odległość towarami, produktami, dowiedzieliśmy się, poznając technologię RFID. Mówili o tym np. Adam Silny – prezes zarządu ISS RFID sp. z o.o i Jakub Kownacki – dyrektor techniczny ISS RFID, podczas 9. Interizon Day w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.

O szczegółach poinformowała nas także Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, przesyłając następującą informację:

„Biznes coraz chętniej sięga po RFID”

Technologia RFID znajduje coraz szersze zastosowanie w handlu detalicznym, logistyce i transporcie. Wdrożone systemy RFID przekładają się na konkretne usprawnienia i wymierne oszczędności w firmach. Już 4 października będzie okazja, by dowiedzieć się więcej. W trakcie webinaru opowie o tym ekspert z firmy Intelligent Security Solutions RFID (ISS RFID).

Rozwiązania oparte na technologii RFID, która polega na radiowej identyfikacji znaczników (tagów), są coraz częściej wdrażane w różnych branżach, a w szczególności w logistyce i handlu. Umożliwiają bezdotykową identyfikację przedmiotu oznaczonego tagiem RFID, który przesyła zwrotnie informacje o swoim statusie do czytnika. Jak mówi Jakub Kownacki, dyrektor techniczny ISS RFID, wdrożone systemy w krótkim czasie przynoszą efekty w postaci oszczędności, optymalizacji czy poprawy bezpieczeństwa w firmach. – Niektórzy klienci deklarują ponad 90% redukcji kosztów inwentaryzacji i nawet do 40% zmniejszenia kosztów magazynowania. W skali roku daje to niebagatelne sumy – dodaje.

RFID w handlu, logistyce i transporcie

W każdej z branż są obszary, w których zastosowanie technologii RFID pozwala uzyskać wymierne korzyści. W handlu detalicznym to usprawnienie procesów inwentaryzacyjnych, magazynowych, a także rozwiązania samoobsługowe typu „self checkout”. Przekłada się to na sprawne zarządzanie towarem znajdującym się w sklepie, dokładność stanów magazynowych, a tym samym lepsze zarządzanie punktem handlowym. Rozwiązania RFID mogą być również zintegrowane z funkcjonującymi systemami POS i antykradzieżowymi.

Z kolei w logistyce i transporcie zastosowanie systemów RFID usprawnia zarządzanie zasobami magazynowymi oraz pozwala monitorować i kontrolować łańcuch dostaw, także w czasie rzeczywistym. Plomby RFID, pasywne – bez zasilania bateryjnego, przekazujące informacje o założonym zabezpieczeniu bez konieczności podchodzenia i wizualnej inspekcji oraz aktywne, które umożliwiają samodzielne wysłanie informacji o położeniu, zwiększają bezpieczeństwo. Dobrze sprawdzają się też rozwiązania wyposażone w funkcję „tamper evidence”, która daje wizualną i radiową informację o naruszeniu.

Do kontroli łańcucha dostaw na każdym etapie przydatne są plomby elektroniczne z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID, BT, które zapewniają dokładny monitoring transportu. Dzięki komunikacji z platformą online można otrzymać natychmiastowe informacje o położeniu, przebiegu trasy oraz statusie w każdym punkcie drogi, tj. plomba otwarta, zamknięta, naruszona. Poza tym zapewniony jest dostęp do towarów tylko osobom upoważnionym, dzięki uzbrajaniu plomby na kilka sposobów: przy użyciu kart RFID, platformy web, aplikacji mobilnej, SMS, BT lub kodu PIN.

Systemy RFID to także zwiększanie bezpieczeństwa pracowników, ponieważ możliwe jest bieżące lokalizowanie osób i pojazdów na terenie magazynu czy hali produkcyjnej.

Best Startup 2018 – gdyński startup technologiczny

ISS RFID to młoda polska firma działająca w obszarze inteligentnych systemów wykorzystujących technologie radiowe. W 2016 roku zespół wykonał i opatentował prototyp plomby RFID Tamper Evidence, innowację na skalę światową. Dwa lata później firma zdobyła tytuł Best Startup 2018 w programie akceleracyjnym Space3ac, który łączy potrzeby przemysłu z technologicznymi startupami.

ISS RFID prowadzi prace badawczo-rozwojowe i współpracuje z uczelniami i ośrodkami badawczymi. Już wkrótce będzie okazja, by pozyskać wiedzę na temat zastosowań systemów RFID oraz korzyści jakie technologia dostarcza biznesowi. 4 października 2019 odbędzie się webinar pt. „Dlaczego biznes coraz chętniej sięga po rozwiązania RFID? Sprawdź jakie korzyści mogą one przynieść Twojej firmie.”, podczas którego dyrektor techniczny ISS RFID, Jakub Kownacki, opowie o możliwościach tej technologii. Nie zabraknie przykładów wdrożeń w retailu, logistyce czy produkcji. W spotkaniu online można wziąć udział zapisując się poprzez formularz dostępny na stronie http://issrfid.com/webinar-dlaczego-biznes-coraz-czesciej-siega-po-rfid/

RFID w praktyce

W ramach projektu akceleracyjnego Space³ac zespół ISS RFID zaprojektował rozwiązanie mające na celu weryfikację i kontrolę ruchu towaru w magazynie centralnym firmy x-kom. Zostały tam zastosowane systemy dualne, czyli połączenie systemów antykradzieżowych z RFID, dzięki czemu klient wyeliminował potencjalne ubytki przez uszczelnienie i kontrolę procesów w magazynie.

Z kolei dla skandynawskiej firmy kurierskiej PostNord, która borykała się z problemami skutecznego zabezpieczenia towaru przed kradzieżami w centrach logistycznych i na placach przeładunkowych, ISS RFID dostarczył plomby TrackLock 2.0. Pełnią one rolę elektronicznego inteligentnego zamka z wbudowanymi modułami GPS, GSM, RFID i BT. Wdrożona została też platforma online do śledzenia trasy transportu w czasie rzeczywistym. Rozwiązania pozwoliły zredukować liczbę kradzieży na placu kontenerowym i zoptymalizować procesy logistyczne – napisano w komunikacie, który przekazała nam Agnieszka Kuźma-Filipek z Lawenda Public Relations.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w mediach społecznościowych LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/ oraz YouTube https://link.do/Im8tO

* * *

Nota biograficzna prowadzącego webinar

Jakub Kownacki jest zaangażowany w ISS RFID od początku działalności firmy, czyli od 2015 roku. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektora technicznego. Odpowiada za rozwój produktów i usług, wprowadzanie innowacji do działalności firmy oraz nadzór techniczny nad prowadzonymi wdrożeniami. Aktywnie uczestniczy w rozwoju rozwiązań opartych na technologiach radiowych na rodzimym rynku, m.in. współpracując z Politechniką Gdańską. Wraz z zespołem tej uczelni prowadzonym przez dra Łukasza Kulasa i dra Krzysztofa Nykę z Katedry Inżynierii Mikrofalowej i Antenowej Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki opracował plombę RFID TE (Tamper Evidence), innowację na skalę światową, której prototyp został zaprezentowany na targach RFID Journal Live w Phoenix w USA w 2017 roku. Na bieżąco śledzi światowe nowości RFID uczestnicząc w międzynarodowych wydarzeniach branżowych, m.in. RFID Journal, RFID Tomorrow czy IEEE RFID. Równocześnie w firmie Silny & Salamon jest odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe oraz wprowadzanie nowych produktów do oferty. Wiedzę teoretyczną posiadł podczas studiów na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej – poinformowała Agnieszka Kuźma-Filipek z Lawenda Public Relations.

(K.N.)

Czytaj również na portalu: netka.gda.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.