Fot. z Archiwum Polskiej Organizacji Turystycznej.
Poszukiwanie polskich unikatów.
Finałowa 16-tka „Turystycznych Mistrzostw Blogerów” wyruszyła w Polskę pod koniec lipca br. Każdy z influencerów przemierza jedno z województw i opisuje na blogu swoje przygody. Pierwsze wpisy pojawiły się już na dedykowanej stronie i blogach twórców. Akcja ma na celu promocję regionów, w szczególności miejsc, które pomijane są w popularnych przewodnikach – poinformował nas Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej, w swym komunikacie przytaczając wypowiedzi.
Blogerzy rywalizują ze sobą na stworzone treści. Na blogu „Szalone walizki” już możemy przeczytać o podróży Doroty i Jarka Kowalskich przez Warmię. Agnieszka Trolese natomiast pokazała swoim czytelnikom wizytę w lubuskiej winiarni. – Kolejny raz przecieram oczy ze zdumienia. To u nas w Polsce są takie piękne winnice? – pisze na blogu „Taste&Travel”. A to dopiero początek. Influencerzy mają czas do 20 sierpnia, wtedy kończy się obecny etap. Do kolejnego przejdzie 8 blogerów, z których później zostanie wyłoniona zwycięska trójka. Do wygrania są nagrody pieniężne.
– Mamy nadzieję, że wpisy blogerów zainspirują turystów do aktywnej organizacji swojego wypoczynku w Polsce. Coraz więcej osób szuka inspiracji w mediach społecznościowych, by wybrać idealne miejsce na weekend czy dłuższe wakacje. Dzięki tej akcji możemy pokazać wiele nieodkrytych wcześniej atrakcji turystycznych w naszym kraju – mówi Agnieszka Jędrzejczyk, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej i przewodnicząca kapituły konkursu.
O zwycięstwie w „Turystycznych Mistrzostwach Blogerów” zadecydują trzy czynniki. Najpierw internauci, od 13 do 20 sierpnia, będą mogli głosować na swojego ulubionego influencera – ich głos będzie stanowił jedną trzecią ostatecznej decyzji. Na wybór czołowej ósemki wpływ będą miały także zasięgi blogów oraz decyzja kapituły w składzie: Agnieszka Jędrzejczyk (wiceprezes POT i przewodnicząca kapituły), Jacek Janowski (dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej POT), Krystyna Hartenberger-Pater (dyrektor zarządzająca Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej), Agnieszka Franus (redaktor naczelna magazynu National Geographic i National Geographic Traveler), Iwona Tanbouli (dyrektor artystyczna magazynów National Geographic i National Geographic Traveler), Marcin Nowak (ekspert zewnętrzny – przedstawiciel blogosfery, członek Społecznej Rady Turystyki), Adam Mikołajczyk (ekspert w dziedzinie marketingu miejsc), Bartłomiej Jędrzejak (dziennikarz – propagator turystyki krajowej), Agata Klusek (ekspert ds. marketingu internetowego – sekretarz kapituły).
Mistrzostwa organizowane są przez Polską Organizację Turystyczną. Poprzez tę akcję POT chce pokazać regiony Polski oczami blogerów i zainspirować Polaków do podróży w mniej znane zakątki kraju. Akcja odbywa się we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Wszystkie wpisy można przeczytać na stronie konkursowej: https://mistrzostwablogerow.polska.travel/ – zachęca Grzegorz Cendrowski – rzecznik prasowy Polskiej Organizacji Turystycznej.
(K.N.)